Kedves „újoncok”! Levelem azokhoz szól, akik még vacillálnak a kiutazással kapcsolatban és azokhoz is, akik már el is döntötték, hogy a nyarukat nem a megszokott miliőben szeretnék eltölteni, hanem egy olyan helyen ahol a nyüzsgés és a pörgés a nyárral együtt jár.

Legelőször szeretném elmondani, hogy én nem azért utaztam ki Görögország egyik legcsodálatosabb szigetére, Rodoszra, hogy a szakmai gyakorlatomat eltöltsem, hanem egy felejthetetlen nyár reményében vágtam bele a nagy utazásba, és lássuk be ez meg is történt.

Magáról Ialyssos-ról, a hotelről, a munkáról, az ellátásról és persze a munkatársakról:

Lalyssos egy kisebb város (pontosan nem tudom mekkora a lakossága, de a nyár folyamán ez a szám megsokszorozódik) ami Rodosztól kb. 15km-re fekszik, nevezetességei nincsenek, kivéve persze a csodálatos tengerpartját, na meg, hogy a part túloldalán már láthatóak Törökország hegyei. Én egy 4 csillagos hotelben kaptam munkát 8 magyarral egyetemben, vegyesen dolgoztunk az étterem és a konyha részen.

A konyha részleg semmiben nem különbözött a nagyobb éttermektől, volt hideg-melegkonyha része, és gyakran 1500 ember is megfordult az étteremben. Én a hidegkonyhán dolgoztam a reggelit készítettem elő (felvágottak, saláták, zöldségek, gyümölcsök, édességek).

A munkaidőm reggel 7-től délután 3-ig tartott, ami az elején nagy nehézséget jelentett a reggeli koránkelések miatt, de utána rájöttem, hogy ez a legjobb munkaidő az éttermi dolgozókat elnézve, mert a délutánon és az estém teljesen szabad volt, hisz azzal töltöttem, amivel akartam.

A munkatársak nagyon segítőkészek voltak, az elején megmutattak mindent, persze ez kb. 1-2 napig tartott utána már elvárták, hogy mindent úgy csinálj, ahogy elmagyaráztak, ilyen szempontból fel kell kötni a gatyát, hisz nem lehet elvárni, hogy a szádba rágják a dolgokat és babusgassanak, mint egy törékeny porcelánt.

Azért azt szögezzük le, hogy a déli országok lakosainak (spanyol, görög, olasz) megvannak a jellegzetes ismertetőjelei, ez alatt értem az állandó ordibálást, amit meg kell szokni, persze a végére már te is azon kapod magad, hogy te is mindenkivel ordibálsz a normális hangnemet meg kerülöd. :)

Ettől eltekintve szerettem ott dolgozni, persze nem álmaim munkája volt, de nyári munkának tökéletes. A napi háromszori ellátást biztosították, bár a munkaidőm miatt nem volt túl sok időm a reggelire, ebédelni meg csak 3 óra után tudtam, mert nincs megállás addig, vacsora pedig 9 után volt. Fel kell azért készíteni a gyomrot, mert a görög konyha jóval másabb, mint a magyar (nagyon sok bárányt esznek, meg tengeri kajákat), de ettől függetlenül nem maradsz éhen, na meg, ha nem akarod az éttermi kosztot fogyasztani (valljuk be egy idő után unalmas) akkor ott a lehetőség, hogy elmész étterembe, veszel egy gyrost vagy szimplán rendelsz egy pizzát.

Annak nagyon örültem, hogy nem egyedüli magyarként dolgoztam kint, mivel így tudtunk egymásnak segíteni, tudtuk egymást támogatni, bíztatni és persze szórakozni is együtt jártunk, mint egy igazi nagy család.

Szállásról, fizetésről, szórakozásról, magáról a kint eltöltött időszakról:

A szállásunk „változó” volt, azért használom ezt a jelzőt, mert elég sűrűn kellett költöznünk, hol egyik szállásról a másikba hol egyik szobából a másikba a hotel kérésére. Először egy hotelben laktunk, amely ahhoz a hotelhez tartozott ahol dolgoztam, mivel egy csoportba tartozott, melyhez 2 kisebb szálloda is tartozott. Itt egy hétig laktunk normál körülmények között, ez alatt értem, hogy volt normális szobánk, mivel ketten laktunk és fürdőszobánk.

Aztán költöznünk kellett egy olyan „hotelbe” amelyet két éve nem használták, de a mi hotelünk „felújítatta” (elvégeztek rajta kisebb javításokat, meg kitakarították). Ezzel a szállással sem volt gond, hisz volt konyhánk, fürdőszobánk és 2 szobánk is erkéllyel, viszont itt azért meg kellett barátkozni a kis „háziállatokkal”, de ezek a déli országok velejárói nem kell nagyon meglepődni, persze az elején lehet és meg kell, de utána hozzászokik az ember. :D

Aztán az utolsó 1-2 hétre újra visszaköltöztünk a legelső szállásra, ami már a végére elég megterhelő volt, na de ez a legkevesebb, amit el kellett „szenvedni” hisz ezeket leszámítva nem panaszkodhatunk, mert normális szállásaink voltak.

A fizetésre rátérve el kell mondanom egy szomorú tényt, a görögök néha 10-12 napot is késtek vele, ezért azt javaslom, az elején vigyetek legalább 200 eurot, valamint osszátok be a pénzetek, mert sosem lehet tudni, minden egyes fizetés alkalmával nekünk kellett rohannunk a pénzünk után, mire szándékoztak kifizetni, de ezt leszámítva nem maradtak senki irányába tartozások mindenki megkapta a pénzét és a bónuszt is mielőtt hazajött.

Maga az élet a szórakozás mindezt leszámítva csodálatos volt, és itt annyi mesélni valóm lenne, hogy ahhoz túl kevés a papír. Imádtam kint élni Rodosz annyira gyönyörű sziget, ha lesz, időtök béreljetek kocsit és járjátok be a szigetet, mert szebbnél szebb városok, tengerpartok vannak. Mondok is egy-két példát, ahol én is jártam: Tsampika beach, Kalithea, Lindos, Faliraki, Traganou, de még sorolhatnám. Szórakozás terén meg javasolnám Rodosz városát és Falirakit ahol jobbnál jobb bulik vannak sok ezer emberrel, rengeteg szórakozóhellyel.

Ezúton is szeretnék megköszönni mindent a del REY International csapatának, és hogy ekkora élményhez juttattak, és remélem sikerült átadnom az írásommal egy cseppnyi Rodoszt és meghoztam a kedvetek a kiutazáshoz!

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy meseszép görög szállodánál tölteni?
  •   Értékes referenciát szeretnél szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus ösztöndíjat szeretnél igényelni?

Ha Görögországi szakmai gyakorlatot keresel, akkor az Internship Greece program keretében szó szerint több száz lehetőség vár! A görög szakmai gyakorlat alatt a hotelek ingyen biztosítják neked a szállást és az ellátást.

Ezen felül havi 450-500 Euró/hó zsebpénzzel is számolhatsz.
Ezt az összeget tovább növelheti a borravaló és az iskoládtól igényelhető Erasmus ösztöndíj is. Arról nem is beszélve, hogy egy külföldi szakmai gyakorlat keretében eltöltött görög nyári munka mindenkiben irigységet vált majd ki!

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 150.000 Ft
  •  Programdíj: 250 GBP
  •  Fizetés: nettó 450-500 EUR/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, recepciós, konyhai kisegítő, animátor, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német vagy orosz nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 10-24 hét között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Krupinszki Anita élménybeszámolója

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Tóth Judit élménybeszámolója

Az élet arra való, hogy megéljük és átéljük, nem arra, hogy szürkén elszaladjon mellettünk. Ehhez hozzátartozik, hogy az ember néha felül kerekedik önmagán, kilép a komfort zónájából és útnak indul felfedezni a világot Tovább...

Tamásy Zsófia élménybeszámolója

Hazaútnál bosszankodva nyugtáztuk, hogy a sok szuvenírtől nem fértünk be a bőröndünkbe, ráadásul a cuccaink kétharmadához nem is nyúltunk hozzá. Tovább...

Gulyás Gabriella élménybeszámolója

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Tovább...

M. Dóra élménybeszámolója

A fogadtatás rendkívül szívélyes volt, már az első napon úgy éreztem, mintha az éttermi személyzet egy család lenne, aminek mostantól én is részese vagyok. Tovább...

Turóczi Viktória élménybeszámolója

Szerettem bejárni, folyamatosan boldog voltam és mindig mosolyogtam. Nyilván tapasztalat híján nem lettem bárfőnök, de egy hónapig koktélokat készítgettem... Tovább...