A kezdetek

A del REY-hez egy barátnőm által jutottam el, ő mesélt nekem a külföldi gyakorlati lehetőségükről. Már korábban is voltam huzamosabb ideig külföldön, így nem volt kérdés hogy a szakmai gyakorlatomat is külföldön szeretném eltölteni. A del REY-jel minden simán ment a dolgok intézését illetően, nemcsak a sok papírmunkában voltak a segítségemre, de ha bármi kérdésem akadt például az utazással, a kint tartózkodással kapcsolatban, azok megválaszolásában is számíthattam rájuk.

Mindig is vonzott Spanyolország, korábbról ismertem spanyol embereket, így a kultúrával, az életstílusukkal már tisztában voltam, de mindig más, ha az adott nemzetet a saját országában látogatjuk meg. Nem volt kérdés a tengerpart sem, és mindig is vonzott a kaland, az utazás, a más kultúrákkal való ismerkedés, így végül egy kis üdülőfaluban kötöttem ki egyik barátnőmmel együtt Barcelonától 1 órára, a tengerparttól 5 perc sétára.

A hotel Santa Susanna-ban volt, a Costa Brava-n, így bevásárló központ ott helyben nem volt, csak néhány ruhaüzlet és rengeteg szuvenír bolt, de a környező nagyobb városok könnyedén elérhetők voltak tömegközlekedéssel, ha éppen egy shopping túrához volt kedvünk. Homokos tengerpart húzódott végig a hotelsor előtt, így bármikor könnyedén lemehettünk és megmártózhattunk a tengerben.

A kint töltött idő

A munkaidő három műszakból állt:

• Reggel 11-kor kezdtünk általában valamilyen fittness tevékenységgel például Aquagym, torna, egészen 13.30-ig, itt volt egy ebédszünetünk, amelyben legtöbbször a partra mentünk le.
  • A következő műszak 15.30kor kezdődött, ami egészen 18.30ig tartott. Itt különféle játékokat játszottunk például bingó, darts, bowling, íjászat stb.
  • Az utolsó műszakot 21.00kor kezdtük és éjfélkor végeztünk, ekkor volt a Minidisco a kicsikkel, amikor is zenékre koreografált táncokat táncoltunk a gyerekekkel, illetve egy professzionális show.

A reggelit, az ebédet és a vacsorát a hotel biztosította, illetve wifi is elérhető volt a hotel teljes területén, bár néha túlterhelt volt a rendszer, így nem működött mindig zökkenőmentesen. Az animátor munkatársaim mindenféle nemzetből valók voltak, például a miniclub-os kollégám Uruguay-i volt. De a hotelben dolgozó gyakornokok legtöbbje is külön országból jött, épp ezért az alkalmazkodás elengedhetetlen volt mindenki részéről, figyelembe kellett venni a kulturális különbségeket, de ezeket áthidalva a nyár végére egy összeszokott csapat lettünk.

Mindenhova együtt mentünk, a tengerpartra, vásárolni, bulizni, utazni. Sok diszkó volt a környéken és még több bár, ahova be lehetett ülni. Természetesen az ivós táncolós esték sem maradhattak el, amikor a munkaidő leteltével mindenki visszasietett a szobájába és egymást siettetve a fürdőben elkészültünk és hajnal 1 után el is indulhattunk.

A bárok ilyenkor már tele voltak, de mindig találtunk kedvünkre való helyet, ahogy megszoktuk ezeket az estéket, természetesen már a legtöbb bejáratott helyünkön ismertek minket, így nem egyszer kaptunk kedvezményt. Egy-két óra iszogatás után átmentünk valamelyik közeli szórakozóhelyre, ahol hajnalok hajnaláig táncoltunk. Persze a következő napi felkelés és munka kevésbé volt szórakoztató egy ilyen éjszaka után. A héten két szabadnapom volt, egyet általában pihenéssel töltöttem, a másikon viszont szinte minden alkalommal utaztunk valahova az egyik barátnőmmel, aki szintén animátor volt. Az egyik szobalány autóval járt dolgozni, így hozzá csatlakoztunk a legtöbbször, mert helyi volt és rengeteg környéket ismert, emellett busszal, vonattal jártunk az elérhetőbb tengerpartokra.

Általános tanácsok

Rengeteg mindent bepakoltam, amire azt hittem szükségem lesz, de mégsem lett, például túl sok pólót vittem, sok rövidnadrágot. Volt olyan azonban, amiért áldottam az eszem, hogy bepakoltam, ilyen volt a törölköző, kaptunk persze, de csak egyet, és hát nem egy törölközőt használ az ember zuhanyzáshoz és strandoláshoz. Aminek nagy hasznát vettük barátnőmmel például a reggeli készülődés közben az egy speaker volt, így nem síri csendben teltek a kómás reggelek.

Rengeteget tanultam, mind a nemzetiségek szokásairól, mind a hotelszakmáról, az időmenedzsmentről, a spanyolom rengeteget fejlődött kint, nagyon jól jött, hogy volt egy alapszint, megértettem magam spanyolul, ezáltal fejlődött rengeteget. Rengeteg helyet felfedeztem, olyanokat, amik kevésbé ismertek, ezáltal kevésbé elárasztottak, kipróbáltam a szabadtüdős búvárkodást is egy ilyen helyen.

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként.

Összesítve

Ha vonz az utazás, az új emberekkel való ismerkedés, az olyan élmények megszerzése, melyeket évekig fogsz mesélni, hogy a végén azt mondd „ igen, még egyszer”, akkor azt mondom, mindenképp vágj bele! Nem örök időkre mész, csak néhány hónapról van szó, így az sem biztos, hogy a honvágy gyötörni fog, de olyan tapasztalatok birtokában leszel, amik nemcsak az életben, de akár álláslehetőség szempontjából is előnyt jelenthetnek majd. Eltökéltnek kell lenni persze, hiszen nem könnyű 5 lánnyal együtt élni 4 hónapon keresztül, és azon bosszankodni, hogy ki hagyta a fürdőszobát vizesen zuhanyzás után vagy arra ébredni egy átbulizott éjszaka után, hogy valaki készülődik, mert 8 órakor kezd és nem figyel arra, hogy a többiek még aludnának. De ott a rengeteg pozitív dolog, mint a közös programok, az olyan vendégek, akikkel hihetetlenül jókat tudsz beszélgetni, vagy akikkel közösen játszhatsz a napi programok alatt.

Mindent összevetve röviden: minden kint töltött pillanat megérte és semmit nem bántam meg, sem ott, sem azóta, hogy hazajöttem! Izgatottan várom a következő ilyen kalandokat, hiszen az élet egy nagy utazás, élvezni kell és meg kell ragadni az elénk tárt lehetőségeket!

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy jól fizető munkahelyen, Spanyolországban tölteni?
  •   Értékes referenciát szeretnél szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus/Pannónia ösztöndíjat szeretnél igényelni?
  •   Mindig is vonzott a Kanári-szigetek vagy a Baleár-szigetvilág - és tetszik az ötlet, hogy nem kell spanyolul tudnod?

Ha fizetett külföldi szakmai gyakorlat érdekel Spanyolországban, akkor az Internship Spain program  keretében több helyszín ajánlatai közül válogathatsz - spanyol nyelvtudás nélkül is! A gyakorlati idő alatt a szállás és ellátás ingyen biztosított, valamint min. €300-400/hó zsebpénzre is számolhatsz. Ezt az összeget tovább növelheti az iskoládtól igényelhető Erasmus/Pannónia ösztöndíj is

A szakmai gyakorlatos helyet hónapokkal előre tudjuk neked biztosítani, így időben és kényelmesen le tudsz adni az iskoládnak minden iratot. És ami a legjobb: mivel a Kanári-szigeteken örökké nyár van, így ha az Internship programot választod, akár télen is élvezheted a meleget és az óceán közelségét (míg itthon másoknak csak a vacogás jut).

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 180.000 Ft
  •  Programdíj: 300 GBP
  •   Juttatás: nettó €300-400/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány/takarító, recepciós, konyhai kisegítő, animátor, hostess, szakácssegéd
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy spanyol nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 2-6 hónap között szabadon választható
tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Drahanovszki Vilmos élménybeszámolója

Visszagondoltam, hogy mennyi újat tanultam itt, és hogy mennyit fejlődött a spanyol, és az angol tudásom, illetve mennyi új kultúrát megismertem, és mennyi barátom lett Európa különböző részeiről... Mindenkinek csak ajánlani tudom! Tovább...

Ledzényi Viktória élménybeszámolója

A legtöbb hétvégi bulit a Heineken nevezetű szórakozóhelyen töltöttük , itt hamar megszereti mindenki a spanyol zenéket. A szép lányokat mindig wellcome drink-kel köszöntik.. Tovább...

Kátai Anikó élménybeszámolója

A kommunikációt én igazán élveztem, sokszor elég volt, ha csak egy sííí-t mondtál, aztán ha csúnyán néztek rád, akkor egy jól hangsúlyozott nooo is megoldott mindent. :D A munkanapok általában jó hangulatban teltek, a munkatársak segítőkészek, kedvesek és humorosak voltak. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...

Martini Viktória élménybeszámolója

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Tovább...