A homokos tengerpart mentén kiépített hotel és a körülötte kialakított terület 40 000 m2, ahol a saját medencén kívül további hat medence, hat gyermekmedence, sportközpont, aquapark gyermekeknek, három étterem, öt bár és végül, de nem utolsó sorban wellness központ található. A hotel rendkívül gyermekbarát, és rengeteg kikapcsolódási lehetőséget kínál a vendégeknek.
És akkor most bele is kezdenék a mesémbe, miként is telt a szakmai gyakorlatom.

Életem legszebb nyarát töltöttem el Görögországban, Rodosz szigetén. Nem csupán rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem, de hatalmas élményekkel gazdagodtam ez alatt a csodálatos három hónap alatt. Voltak ugyan nehéz percek, órák, de mindez elenyésző azon boldog pillanatok mellett, amelyeket kedves kollégáimmal és barátaimmal töltöttem együtt.

Az egész egy kicsit nehezen indult, ugyanis problémák akadtak a hazai repülőtéren és Rodoszon is. Kati, Brigi, Dávid és én megérkeztünk a rodoszi repülőtérre, ahol – az ígéretek szerint – valakinek várnia kellett volna minket, és elvinnie a hotelbe, ahol a szakmai gyakorlatunkat elvégeztük. Nem várt minket azonban senki. Kénytelen voltam felhívni a recepciót, hogy ugyan most mit csináljunk, hova menjünk és hogyan. Az úr – miután rájött, kik is vagyunk mi, és mit akarunk – közölte velünk, hogy a hotelben dolgozunk ugyan, de elszállásolásunk egy másik hotelben történik majd. Azt tanácsolta, autóbusszal vagy taxival menjünk a szálláshelyre. Így tettünk – fogtunk egy taxit, amely elvitt minket a hotelbe.

Másnap már munkába is álltunk. Délután három órakor kezdtünk, este tíz körül fejeztük be a munkát. S hogy tulajdonképpen mi is volt a dolgom? Amint már említettem, felszolgálóként dolgoztam a hotelben. Egy négycsillagos szállodáról van szó – teljes ellátás, all inclusive jellemző -, ami azt jelenti, hogy a vendégek svédasztalokról válogathatták ki a kedvükre való ételeket és italokat. Az én dolgom az üres tányérok elvitele, az újraterítés volt, valamint a vendégek segítése volt. Kérdés, dicséret vagy épp panasz esetén hozzánk, felszolgálókhoz fordultak, így szerencsére az angol nyelv – sőt, mi több, a francia nyelv – használata sem szorult háttérbe, valamint jó néhány görög szó is ragadt rám.

Rengeteg emberrel beszélgettem és kerültem kapcsolatba, számos kultúrát volt szerencsém megismerni. A csúcsszezon – július és augusztus – alatt a vendégek között az oroszok fordultak elő a legnagyobb számban, továbbá angol, svéd, dán, ukrán, holland, német, belga, ír, skót, izraeli, lengyel, szlovák, cseh, valamint magyar vendégeink is voltak. Munkám során megfigyeltem, hogy egyes nemzetek miként viselkednek, amikor asztalhoz ülnek.

Az angolokról például, soha nem gondoltam volna, hogy ennyire nem figyelnek oda a körülöttük lévő tisztaságra. Bármilyen tiszta volt a terítő, általában elég nagy nyomot hagytak maguk után, amikor távoztak. Előfordult, hogy az egymás mellé helyezett asztalok is messzebb kerültek egymástól, vagy az általam szépen elhelyezett terítő már félig a földön lógottAkik azonban igazán nagy piszkot hagytak maguk után, azok az izraeliek voltak. Minden egyes család távozása után le kellett cserélnem mindkét terítőt – a vastagabbat, ami az asztalt fedte le és a díszterítőt is -, és általában az asztal alatt is fel kellett sepernem, vagy akár mosnom. Mit sem törődve, mit művelnek a gyerekek, akikre sokszor a kollégáimnak és nekem kellett rászólni, ugyanis többször előfordult, hogy a különböző szószokat, az innivalót vagy akár a zselatinos sütiket végigcsepegtették a földön. A németek, a dánok, a svédek és a hollandok hagyták a legtisztábban az asztalukat, és rendkívül kedvesek is voltak egytől egyig. Ez persze az angolokra is jellemző volt.

Ami kevésbé tetszett, az az időbeosztásom volt. 8.30-tól 14.00-ig dolgoztam, ezután egy kis pihenő következett, majd 18.30-tól 22.00-ig újra munkába kellett állnom, de általában 21.45 körül sikerült végezni.

Egy napom tehát a következőképpen nézett ki:

a reggeli 7.00-tól 10.00-ig tartott, én azonban – mint azt már említettem is – 8.30-kor kezdtem, ugyanis 9 óra körül telt meg igazán az étterem. 10-kor természetesen nem ürült ki teljesen, mert voltak, aki késve érkeztek vagy csak egyszerűen ott maradtak beszélgetni reggeli után. Így általában 10.15 körül kezdhettük meg a takarítást az étteremben. Minden étkezés után felsepertünk és felmostunk – csak ezután ülhettünk le reggelizni, ami körülbelül 20-25 percig tartott. Reggeli után az evőeszközök fényezése következett, majd elhelyeztük azokat az asztalokon, amelyeken még hiányzott, valamint – amennyiben szükség volt rá – lemostuk a székeket, megtöltöttük a só- és borstartókat.

Ebédidő alatt általában nem a főétteremben, hanem az ún. Tavernában szolgáltunk fel – ez egy kisebb étterem volt közvetlenül a tenger mellett, s a vendégek annak kint kialakított részén is elfogyaszthatták ebédjüket. 12.10 körül sétáltunk át a Tavernába, ott is előkészítettünk mindent, akárcsak a főétteremben, majd 12.30-kor ajtót nyitottunk, és betessékeltük az éhes vendégeket. Az ebéd 14.00-kor fejeződött be, egyúttal a munkaidőnk is letelt. Megebédeltünk, és hazaballagtunk. Vacsoraidőig volt elég időnk, de sajnos nem elég arra, hogy messzebb utazhassunk, és körülnézhessük a szigeten. Így ebben az időben a tengerpartra sétáltunk le, esetleg takarítottunk a szálláson vagy ruhát mostunk, ha szükség volt rá, vagy röplabdáztunk, asztaliteniszeztünk egyet, de előfordult, hogy csak aludtunk – ha esetleg előző éjjel szórakozni voltunk.

18.00 körül készülődni kezdtem, és 10-kor ismét a Blue Bay felé vettem az irányt. A vacsora 21.00-ig tartott, megszokott módon felsepertünk, felmostunk, újraterítettünk, majd magunk is megvacsoráztunk. Az estéket is mindig együtt töltöttük, kiültünk a tengerpartra vagy a medence mellé, és beszélgettünk, természetesen az éjszakai fürdőzés sem maradt ki a nyár folyamán.

Péntekenként, szombatonként vagy vasárnaponként szórakozóhelyen töltöttük az estéket/éjszakákat, kipróbáltunk sok mindent.

A második napomon a menedzser ajánlott egy másik munkát is nekem, közölte, hogy úgy gondolja, képes lennék megcsinálni. Ez a hostesskedés volt. Elvállaltam, így egy ideig ezt is csináltam a felszolgálás mellett.

Munkám során nagyon jó visszajelzéseket kaptam a vendégek részéről. A munkámmal elégedettek voltak, ahogy azzal is, hogy – ahogy ők mondták – egyfolytában mosolyogtam. Kedvesnek és segítőkésznek találtak.

Összességében elmondhatom, hogy amennyire féltem belevágni, annyira élveztem a nyarat, mert egyszerűen fantasztikus élmény volt. S bár Spanyolországban szerettem volna eltölteni ezt a három hónapot, egyáltalában nem bánom - sőt, szerencsésnek tartom magam -, hogy Görögországba sodort a szél. Itt is beigazolódik a filozófia, amit jómagam is vallok: minden okkal történik; és minden úgy történik, ahogy annak lennie kell - még ha eleinte nem is értjük, nem látjuk az okát, hisz sokszor nem úgy alakul az életünk, ahogyan azt szeretnénk. Később azonban rájövünk a dolgok nyitjára, és minden értelmet kap.

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy meseszép görög szállodánál tölteni?
  •   Értékes referenciát szeretnél szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus ösztöndíjat szeretnél igényelni?

Ha Görögországi szakmai gyakorlatot keresel, akkor az Internship Greece program keretében szó szerint több száz lehetőség vár! A görög szakmai gyakorlat alatt a hotelek ingyen biztosítják neked a szállást és az ellátást.

Ezen felül havi 450-500 Euró/hó zsebpénzzel is számolhatsz.
Ezt az összeget tovább növelheti a borravaló és az iskoládtól igényelhető Erasmus ösztöndíj is. Arról nem is beszélve, hogy egy külföldi szakmai gyakorlat keretében eltöltött görög nyári munka mindenkiben irigységet vált majd ki!

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 150.000 Ft
  •  Programdíj: 250 GBP
  •  Fizetés: nettó 450-500 EUR/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, recepciós, konyhai kisegítő, animátor, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német vagy orosz nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 10-24 hét között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Krupinszki Anita élménybeszámolója

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Tóth Judit élménybeszámolója

Az élet arra való, hogy megéljük és átéljük, nem arra, hogy szürkén elszaladjon mellettünk. Ehhez hozzátartozik, hogy az ember néha felül kerekedik önmagán, kilép a komfort zónájából és útnak indul felfedezni a világot Tovább...

Tamásy Zsófia élménybeszámolója

Hazaútnál bosszankodva nyugtáztuk, hogy a sok szuvenírtől nem fértünk be a bőröndünkbe, ráadásul a cuccaink kétharmadához nem is nyúltunk hozzá. Tovább...

Gulyás Gabriella élménybeszámolója

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Tovább...

M. Dóra élménybeszámolója

A fogadtatás rendkívül szívélyes volt, már az első napon úgy éreztem, mintha az éttermi személyzet egy család lenne, aminek mostantól én is részese vagyok. Tovább...

Turóczi Viktória élménybeszámolója

Szerettem bejárni, folyamatosan boldog voltam és mindig mosolyogtam. Nyilván tapasztalat híján nem lettem bárfőnök, de egy hónapig koktélokat készítgettem... Tovább...