Kedves leendő utazók!

Megosztom veletek az utazásunk néhány történetét, valamint betekintést nyerhettek abba, hogy milyen Görögországban élni és dolgozni. A mi kis történetünk azzal kezdődött, hogy a barátnőmnek külföldi gyakorlatra volt szüksége a diploma megszerzése előtt, engem pedig mindig is érdekelt a vendéglátás ezért úgy döntöttünk, hogy együtt utazunk el. Hosszas keresgélés után találtunk a Del Rey oldalára, ami szimpatikus volt, minden kérdésünkre kielégítő választ kaptunk, így úgy döntöttünk, hogy belevágunk. A regisztrációt követő pár hétben már meg is volt a szerződőünk Görögországba a Chalkidiki félszigetre.

Ha megengeditek, pontokba szedném össze a mondanivalómat mivel annyi emlék, élmény van a fejemben, hogy egy kisregényt tudnék írni. Röviden összefoglalva a nyarunkat nagyon kemény volt, viszont akkor is és most is úgy gondolom, hogy minden perce megérte.

Szállás

Mint említettem ketten mentünk, így fontos volt nekünk, hogy közös szobánk legyen. Ezt el is intéztük, ami annyira jól sikerült, hogy a szobánknak saját terasza volt, ami a tengerre nézett. Ugye nem kell mondanom, hogy milyen volt esténként a tenger zúgását hallgatva elaludni.

Az árnyoldala a kis lakásunknak az volt, hogy rajtunk kívül még 3 emberrel kellett megosztani. 3 lánnyal. Ami azt jelentette számomra, hogy 4 lánnyal kellett együtt élnem, amit igazából kihívásként fogtam fel. Szerencsére, jól kijöttem mindenkivel, a fürdőszobáért sem kellett harcolnom, igaz nem egyszer kellett dugulást elhárítanom a zuhanyzóban, illetve néhányszor szét kellett szednem a mosdót is, hogy kiszedjem a hatalmas hajkötegeket amitől nem folyt le a víz. A szállásunk tulajdonosával is volt egy kis nézeteltérésem, mivel a zuhanyfej tönkre ment, össze vissza spriccelt a víz belőle. Amikor szóltam neki és meglátta, hogy csupa víz minden elég ideges lett, leszedte a zuhanyfejet, majd fogta és kidobta a teraszról, miközben velem üvöltözött.

Voltak még ennél érdekesebb sztorik is, de azokat inkább nem részletezném itt. Egyik sem negatív, vagy rossz dolog, inkább viccesek.  De kijelenthetem, hogy minden rendben volt.

Munka

Pincérsegédnek vettek fel egy öt csillagos hotel éttermébe, ahol svédasztalos reggeli, ebéd illetve vacsora volt a vendégeknek. Körülbelül 100 asztal volt ez étteremben, reggeli alkalmával pedig közel 1000 ember evett nálunk pár óraleforgása alatt. Szóval volt pörgés rendesen, sokan nem is bírták és vagy átkérték magukat másik étterembe vagy hazamentek.

Az első hetekben csak evőezközöket törölgettem a konyhán, majd később az éttermi részben dolgoztam, ahol a koszos tányérokat szednem le, valamint az asztalokat kellett újra terítenem, később már italokat is szolgáltam fel és dolgoztam a bárban is szóval elég sok mindent kipróbáltam. A kollégáim jófejek voltak, volt, aki türelmetlenebb volt, volt, aki nem. Volt, akivel jól kijöttem volt, akivel nem. De ez mindenhol így van.

A managereimet bírtam, rugalmasan kezelték, hogy mindig variáltam a szabadnapokkal, csak hogy ugyan azon a napon legyen, mint a barátnőmnek. Volt egy héten egy napom amikor éjjeles műszakban voltam. Ekkor nekem kellett az egész éttermet megteríteni a reggelihez, ami nem volt könnyű feladat, viszont az éjjeles műszak után az egész napom szabad volt így tulajdonképpen két szabadnapom volt egy héten.

Az egyik nagyon vicces/kellemetlen sztorim is ebből következett: Mivel az éjjeles műszak után délelőtt általában aludtam a szobaszervizes hölgy pedig mindig akkor jött ágyneműt cserélni. Ez nem is lett volna probléma viszont a rettentő hőség miatt nyitott ablaknál, takaró nélkül, meztelenül aludtam (pedig ez nem jellemző rám) ő pedig mit sem sejtve robogott be a szobába ahol egy szőrös, horkoló férfi test fogadta. Sikítva, lefehéredve, ijedten fordult ki a szobából. Pedig nem vagyok egy csúnya teremtés, de szegény annyira szégyellte magát, hogy már sajnáltam. Ezt az első 3 hétben eljátszottuk, utána viszont már mindig kopogott, én meg segítettem neki újra húzni az ágyneműt így gyorsabban végzett én meg hamarabb vissza feküdhettem aludni. Mindenki jól járt. Nagyon sokat tudnék még mesélni de összefoglalva kemény volt. 10 kg-ot lefogytam amit mondjuk nem bántam, hajtani kellett, volt hogy kiabáltak velem, volt hogy elegem volt mindenből, de ki lehetett bírni. Viszont cserébe sok jó emberrel dolgoztam együtt, nagyon jókat ettem a konyhán, jó borokat kóstoltam és ami a legjobb kárpótlás volt az az, hogy minden szabadidőmet a tengerparton töltöttem.

Élet Görögországban (Chalkidiki félsziget) ahogy én megéltem

• a buszközlekedés érdekes. A buszok mindig késnek volt, hogy 1 órát vártunk rá ráadásul a színvonalhoz képest drága, viszont a légkondi mindig működött. Bliccelni is simán lehet.
  • az ügyintézés katasztrofális ugyanis akkor nyitnak ki amikor akarnak, amikor én próáltam igazolványképet csináltatni vagy bankba menni akkor mindig zárva voltak. Ráadásul mi az államcsőd idején voltunk kint és volt, hogy 2 hétig egyáltalán nem fértünk hozzá a fizetésünkhez, amit egyébként mindig pontosan is időben utaltak a számlára
  • nem akarok általánosítani de a görögök lusták, és mindent nagyon lazán kezelnek, az sem érdekelte őket, hogy csődbe meg az országuk, aggódó kérdéseimre csak legyintettek, hogy ez csak politika ne foglalkozzak vele, viszont amikor nem tudtak pénzt felvenni, akkor bepánikolt emberek kilométer hosszú sora állt az automaták előtt, mintha az államcsőd villámcsapásszerű hirtelenséggel tört volna rájuk megfosztva őket a pénzüktől.
  • kedvesek és segítőkészek az emberek, mindenhol lehet alkudni, amit én szeretek. Éltem is vele így elég sok pénzt megspóroltunk.
  • gyönyörű a táj, viszont a városok szerintem egyáltalán nem szépek és koszosak is
  • nagyon jókat lehet enni és inni. Midig a helyit ételeket edd mert ez is a kultúra része és ez is segít abban, hogy azonosulhass vele
  • rettentő sok dolgot tudnék még itt is mesélni de lépjünk tovább a legjobb részre

Szabadidő, utazások

Szinte minden szabadnapunkat azzal töltöttünk, hogy utaztunk bejártuk a környéket, túráztunk, kirándultunk, eldugott helyeket fedeztünk fel és nagyon jókat ettünk. A szerződés lejárta után mi még majdnem két hetet maradtunk Görögországban, ami a legjobb része volt az egész nyárnak.

3 napra béreltünk egy nagyrobogót amivel bejártuk a környéket. Olyan szinten, hogy a 3 nap alatt közel 1000 km-t motoroztunk a Chalkidiki félszigeten, gyönyörű környékeken jártunk, leginkább olyan helyeken, ahova egy előre befizetett úton nem jutsz el. A legjobb rész pedig most következik. Megterveztünk egy több mint egyhetes utazást Görögországon belül, ahol Thesszalonikiből indulva egészen Athénig mentünk a főbb látványosságokat érintve. Pár napot aludtunk mindenhol, és csak tömegközlekedést használtunk.

Így jutottunk el elsőnek az Olümposzhoz ami Görögország legnagyobb és mitológiailag a legfontosabb hegye. Ezt mi megmásztunk, itt megbeszéltem Zeusszal, hogy jó időnk legyen a következő napokban, Apollón meggyógyította fájó lábainkat. Viccet félretéve brutál nehéz volt, igazából nem tudtuk, hogy mire vállalkozunk de sikerült. És örök élmény marad ez biztos. Innen mentünk tovább a Meteorákhoz amit szerintem senkinek sem kell bemutatni. Ezt szintén gyalog jártuk be. Nagyon sokan voltak, buszok jöttek mentek, zajosak voltak, kicsit nyugodtabbra számítottunk de egyébként nagyon érdekes és szép volt. Mindenképp megéri elmenni. A következő úticél Athén volt, ahol 3 napot töltöttünk. Bejártuk az egész várost. Az Akropolisz és a környéke gyönyörű viszont a többi része elég koszos és egyáltalán nem nevezném szépnek. Egyébként, ha újra csinálhatnám akkor sem utaznék másfele. Tényleg csak rajtad múlik, hogy mit hozol ki a nyárból.

Összefoglalva

Mindenkinek bátran ajánlom, hogy válassza a Del Rey-t. Viszont, ha nem bírod a stresszhelyzeteket vagy a kemény munkát akkor lehet, hogy más lehetőség után kell nézned. Ha azon gondolkozol, hogy menj-e akkor csak azt tudom mondani, hogy mindenképp! Számunkra örök élmény volt kint lenni, nagyon sokat tanultunk, sok jó embert ismertünk meg. Az én életemet teljesen megváltoztatta ez a nyár, új célokat tűztem ki magam elé és teljesen más irányba indultam el az életben, mint ahogy mondjuk a tanulmányaim szerint kellett volna. Számtalan sztorit kihagytam, pedig azt hittem, hogy majd bele fogok férni 2 oldalba de nem. Ez kb. az 2%-a a mondanivalómnak. Induljatok el, szerezzetek ti is legalább ennyi élményt, garantáltan nem fogjátok megbánni. Ja és a képeinket ne hagyjátok ki.

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Nincs gyakorlatod a hotelmunkák / vendéglátás terén, de szeretnél belekóstolni ebbe a világba?
  •   Jól beszélsz egy vagy több idegen nyelvet és érdekel a szállodák világa?
  •   Csak pár hónapos munkavállalást tervezel vagy pont jól jönne egy nyári diákmunka Görögországban?

A Work Experience Greece program az ideális választás, ha régóta szíved csücske Görögország és szívesen vállalnál valamelyik gyönyörű tengerparton nyári / szezonális munkát! A szállodák ingyenesen gondoskodnak a szállásodról és az ellátásodról, így nem kell a kintléted alatt költened semmire. A részvételhez nem kell diáknak lenned, nem kell tudod görögül, és ami a legjobb: előzetes gyakorlat sem szükséges. Csak vágj bele!

Nem tudsz elhelyezkedni, mert nincs gyakorlatod, vagy rendelkezel tapasztalattal, de nem elég nívós helyekről? Szeretnéd erősíteni az idegen nyelvtudásodat? Mindig is vonzott Görögország? Referenciát szeretnél szerezni egy 4-5 csillagos külföldi szállodától? Ha bármelyik kérdésre IGEN a válasz, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

•  Szükséges kezdőtőke: kb.180.000 Ft
  •  Programdíj:  300 GBP
  •  Fizetés:  nettó €640-730/hó (munkanapok számától függően)
  •  Bónusz: nettó €150 a szerződés végén
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, bellboy, recepciós, hostess, konyhai kisegítő, szakácssegéd, mosogató, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Lokációk: Rodosz, Korfu, Kréta, Kos, Zakynthos, Santorini, Naxos, Chalkidiki
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német nyelvtudás (bizonyos pozikhoz alapfok is elég)
  •  Szerződés hossza:  2.5-6 hónap között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Krizsán Regina élménybeszámolója

Összességében ez a kint töltött fél év volt életem legjobb fél éve, rengeteget tanultam magamról, mivel egyedül voltam, ha beteg voltam, mindent egyedül kellett megoldani. Meg tanultam hogyan kell keményen dolgozni, és hogy nem szabad mindent magunkra venni, így könnyebben áthidalhatóak a nehézségek. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Unoka Lívia Katalin élménybeszámolója

Dél-Cipruson nagyon sokan beszélnek angolul, illetve nagyon könnyű angol nyelvű busz menetredeket találni az interneten, tehát nem féltem neki indulni az ismeretlennek, főleg amikor sikerült közös szabadnapot kapnunk a barátnőmmel. Tovább...

Adorján Zsuzsanna élménybeszámolója

A szállás a város turista- övezetében volt, kb. 15 perc sétára a tengerparttól. Én Paphos legnagyobb hoteljébe kerültem, egy négycsillagos szálloda éttermébe, ahonnan egyenes kilátás volt a tengerre. Tovább...

K. Katalin élménybeszámolója

Nagyon sok emberrel megismerkedtem a hotelen kívül is. Lettek ciprusi barátnőim. Nekik köszönhetően a latin tánc lett az új hobbim. Hetente latin bulikba mentem velük és csodálatos élményekkel gazdagodtam. Tovább...

Csikós Andrea élménybeszámolója

Kedvesek, és segítenek bármiben. A főnökök is közvetlenek, bármit elmondhatsz és ha tudnak alkalmazkodnak hozzád. Sajnos mi kifogtuk az esküvő szezont, így páromnak hétvégente mindig túlóráznia kellett, általában hét elején kapott szabadnapot. Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...

Martini Viktória élménybeszámolója

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Tovább...