Kezdetek

Már télen elkezdtünk gondolkozni azon, hogy szeretnénk együtt dolgozni a nyári időszakban és minden spontán ötletet fontolóra vettünk. Így azt is, amikor ismerősök ajánlották a del REY International által nyújtott munkalehetőségeket. Körülnéztünk a facebook oldalukon és a honlapjukon is, ahol igen sok dolgot meg tudhatunk magáról a munkavállalásról, a cég megbízhatóságáról és már tapasztalt emberektől olvashattunk élménybeszámolókat.

Végül úgy döntöttünk, hogy szerencsét próbálunk és jelentkezünk. Több országba mentünk volna illetve több munkakört is elvállaltunk szívesen.

Ezután egy hónap sem telt el és máris kaptunk egy ajánlatot Korfu szigetéről. Nagyon megörültünk az ajánlatnak, amit gondolkodás nélkül elfogadtunk a hotel képeit látván. Utánanéztünk annak, hogy már három magyar ott dolgozik, akikkel felvettük a kapcsolatot, hogy többet megtudjunk a kinti helyzetről. Majd elintéztük a papírokat, amik a szerződéshez szükségesek voltak.

Repülés

Június végén repültünk ki. A repülőjegyet egy hónappal az utazás előtt vettük meg. Budapestről indultunk egy Wizzair járattal. Az utazás előtt próbáltunk mindent kinyomtatni az online megrendelt jegyek adatairól. Éppen becsekkolásra készültünk, amikor közölték velünk, hogy nincs beszállókártyánk. Ugyanis elfelejtettünk regisztrálni a honlapon és így nem is kaptunk olyat. Fizetés ellenében (10000 Ft/fő) ott helyben kaptunk beszállókártyát. Mivel elsőnek repültünk nem tudtuk, hogy mit vihetünk fel poggyászba és mit nem. Így jó pár dolgot kiszortíroztak a táskáinkból. Maga a repülés nem volt fárasztó, hiszen másfél órás volt az út.

A repülőtéren várt minket a hotel egyik munkatársa taxival. Megérkezésünkkor a hotelben szeretettel fogadott a menedzser és találkoztunk a korábban érkező három magyarral. Megmutatták nekünk, hogy hol fogunk lakni és röviden elmondták, hogy milyen a hotelben a munka.

Munka&szállás

A szállásunk -hotelhez közel- kb 5 perc sétára volt. Apartmanokban helyezték el a dolgozókat. Egy telken több ház volt, eleinte mi két magyar kollégával laktunk egy házban. Majd két hét után kaptunk egy külön lakást. Itt volt egy fürdőszoba egy konyha és két szoba. Mivel a hotelben ettünk így a konyhát nem nagyon használtuk, csak a hűtőbe pakoltunk. A fürdőszobában egy zuhanytálca és egy WC volt. A szobákban pedig két-két ágy és egy szekrény.

Szerencsénk volt, mert egész nyáron egyedül laktunk a lakásban. Nem kellett senkihez sem alkalmazkodnunk akkor jöttünk-mentünk és akkor zuhanyoztunk, amikor mi akartunk. A telek jó árnyékos volt, ahol tudtuk szárítani a hotelben kimosott ruháinkat és tárolni a hotelben otthagyott gumimatracokat.

A szomszédunkban volt egy hotel, aminek a medencéjét és éttermét bárki használhatta. Néha mikor nem volt kedvünk a tengerhez, oda mentünk át fürödni és koktélt szürcsölgetni.

Maga a munka nem volt nagyon megterhelő, néha voltak nehezebb, forgalmasabb napok, de át lehetett vészelni. Felszolgálóként, feladatunk az volt, hogy az étkezések előtt megterítsük az asztalokat, majd a piszkos tányérokat leszedjük, esetleg terítőt cserélni és újraterítettük az asztalt, illetve az étkezések között ki kellett takarítanunk az éttermet, és ha már nem maradt több munka, akkor neki ültünk szalvétát hajtogatni. Legtöbbször az evőeszközöket is nekünk kellett kifényesíteni.

Az étteremnek három része volt, egy beltéri, egy terasz és egy erkély. Mindig a konyhafőnök osztotta be, hogy aznap ki hol dolgozik. Ha gyors volt a tempó néha besegített nekünk. Alapvetően három műszak volt a görögöknek, reggeli-ebéd, ebéd-vacsora és reggeli-vacsora. Nekünk más beosztásunk volt, mi reggel kilenctől délután kettőig, majd este héttől tízig dolgoztunk. A délutánunk így nagyjából szabad volt. Egy héten hat napot dolgoztunk, napi nyolc órában. Nem mi választhattuk ki, hanem a főnök osztotta be, hogy kinek mikor van szabadnapja. Minden hétvégén értesültünk a következő heti beosztásról, így mindig tudtunk előre tervezni.

Étkezés

A hotel éttermében all inclusive ellátás volt, svédasztalos megoldásokkal.

• Reggelizni csak akkor tudtunk, amikor már a vendégek megreggeliztek és kiürült az étterem. Ilyenkor szedtünk azokból az ételekből, amelyek megmaradtak a vendégek után. De csak akkor ültünk le megenni, amikor már az asztalokat újraterítettük. A hotel pincéjében ki volt alakítva egy hely, ahol a dolgozók étkeztek. Reggelizés után visszatértünk az étterembe és felsepertünk, felmostunk - azaz felkészültünk az ebédre.
  • Fél egykor nyitottunk és a munkaidőnk végeztekor (két órakkor) bementünk a konyhára ebédet kérni. Szintén azokból az ételekből választhattunk, amelyek a vendégek számára készültek. Vacsoránál ugyanígy történt mindez.

Az ételek nem a mi ízlésünknek megfelelőek voltak, de nem velünk volt a gond. A vendégek is panaszkodtak a színvonalra és maguknak a görögöknek sem ízlett az ételek nagy része. Szerintünk nem négy csillaghoz méltó volt a kínálat. Éppen ezért amikor tehettük, volt rá időnk és energiánk, akkor elmentünk enni valamerre, a közeli tavernák valamelyikébe.

Szabadnapokon, mikor motort vagy kocsit béreltünk mindig előre bevásároltunk. Ez azt jelenti, hogy vettünk pár zsugorvizet otthonra, édességeket és hideg élelmet (felvágottat, vajat, sajtot). Nem szabad arra számítani, hogy a boltokban az árak megegyeznek az itthoniakkal, mert minden termék körülbelül másfélszer annyiba kerül. Nem voltak nagy boltok, csak kisebb szupermarketek.

Szabadnapok

Mivel egy héten csak egy szabadnapunk volt, így a pihenést és az utazást egy napra kellett besűrítenünk. Ez néha áldozattal járt, mert amikor szívesen pihentünk volna, korán kellett felkelnünk, hogy tudjunk bérelni motort vagy autót. Mivel a legközelebbi város harminc perc sétára volt és a kölcsönzőkből hamar elfogytak a járművek. Miután sikerült bérelni egyet, első utunk egy tengerparti reggeliző helyre vezetett. Közben megbeszéltük az aznapi kiránduló programot. Quadot nem béreltünk, mert az túl lassú lett volna egy ilyen programmal teli naphoz.

Legtöbbször robogóval mentünk, mert azt még élveztük is, szép időben még napoztunk is rajta.

A nyár során szinte minden nevezetességet megnéztünk a szigeten és a legszebb tengerpartokon élveztük ki a szabadnapunkat. Sok izgalmas helyzetet éltünk át. Volt olyan hogy eltévedtünk, útközben elfogyott a benzinünk és vissza kellett tolni a motort a legközelebbi városba éjszaka valamint összefagyva értünk haza, mert nem vittünk magunkkal meleg ruhát a hazafele útra. Nagyon sok szép helyet láttunk, és ha szerencsénk volt a naplementét is ott néztük végig.

Review

Két dolog amit ne tégy ha Görögországba mész: egy, SOSE DOBD BELE A WC PAPÍRT A WC-BE (mert eldugul)! kettő, NE IDEGESÍTSEN FEL AZ, HOGY A GÖRÖGÖK NEM DOLGOZNAK ÚGY MINT TE (más a mentalitás)!

A kint lét arra is megtanított hogyan kell önállóan élni és másokhoz alkalmazkodni. Nekünk azért is emlékezetes ez a nyár, mert mindketten kint ünnepeltük a születésnapunkat illetve ez volt az első közös nyaralásunk. Voltak nehéz pillanatok, de összességében elmondhatjuk, hogy újra megtennénk, ha alkalmunk nyílna rá.

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Nincs gyakorlatod a hotelmunkák / vendéglátás terén, de szeretnél belekóstolni ebbe a világba?
  •   Jól beszélsz egy vagy több idegen nyelvet és érdekel a szállodák világa?
  •   Csak pár hónapos munkavállalást tervezel vagy pont jól jönne egy nyári diákmunka Görögországban?

A Work Experience Greece program az ideális választás, ha régóta szíved csücske Görögország és szívesen vállalnál valamelyik gyönyörű tengerparton nyári / szezonális munkát! A szállodák ingyenesen gondoskodnak a szállásodról és az ellátásodról, így nem kell a kintléted alatt költened semmire. A részvételhez nem kell diáknak lenned, nem kell tudod görögül, és ami a legjobb: előzetes gyakorlat sem szükséges. Csak vágj bele!

Nem tudsz elhelyezkedni, mert nincs gyakorlatod, vagy rendelkezel tapasztalattal, de nem elég nívós helyekről? Szeretnéd erősíteni az idegen nyelvtudásodat? Mindig is vonzott Görögország? Referenciát szeretnél szerezni egy 4-5 csillagos külföldi szállodától? Ha bármelyik kérdésre IGEN a válasz, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

•  Szükséges kezdőtőke: kb.180.000 Ft
  •  Programdíj:  300 GBP
  •  Fizetés:  nettó €640-730/hó (munkanapok számától függően)
  •  Bónusz: nettó €150 a szerződés végén
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, bellboy, recepciós, hostess, konyhai kisegítő, szakácssegéd, mosogató, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Lokációk: Rodosz, Korfu, Kréta, Kos, Zakynthos, Santorini, Naxos, Chalkidiki
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német nyelvtudás (bizonyos pozikhoz alapfok is elég)
  •  Szerződés hossza:  2.5-6 hónap között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Krizsán Regina élménybeszámolója

Összességében ez a kint töltött fél év volt életem legjobb fél éve, rengeteget tanultam magamról, mivel egyedül voltam, ha beteg voltam, mindent egyedül kellett megoldani. Meg tanultam hogyan kell keményen dolgozni, és hogy nem szabad mindent magunkra venni, így könnyebben áthidalhatóak a nehézségek. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Unoka Lívia Katalin élménybeszámolója

Dél-Cipruson nagyon sokan beszélnek angolul, illetve nagyon könnyű angol nyelvű busz menetredeket találni az interneten, tehát nem féltem neki indulni az ismeretlennek, főleg amikor sikerült közös szabadnapot kapnunk a barátnőmmel. Tovább...

Adorján Zsuzsanna élménybeszámolója

A szállás a város turista- övezetében volt, kb. 15 perc sétára a tengerparttól. Én Paphos legnagyobb hoteljébe kerültem, egy négycsillagos szálloda éttermébe, ahonnan egyenes kilátás volt a tengerre. Tovább...

K. Katalin élménybeszámolója

Nagyon sok emberrel megismerkedtem a hotelen kívül is. Lettek ciprusi barátnőim. Nekik köszönhetően a latin tánc lett az új hobbim. Hetente latin bulikba mentem velük és csodálatos élményekkel gazdagodtam. Tovább...

Csikós Andrea élménybeszámolója

Kedvesek, és segítenek bármiben. A főnökök is közvetlenek, bármit elmondhatsz és ha tudnak alkalmazkodnak hozzád. Sajnos mi kifogtuk az esküvő szezont, így páromnak hétvégente mindig túlóráznia kellett, általában hét elején kapott szabadnapot. Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...

Martini Viktória élménybeszámolója

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Tovább...