2013 nyarát Görögországon, Kos szigetén töltöttem egy 5 csillagos gyönyörű szép szállodában, felszolgálóként. Előzményként tudni kell, hogy éppen államvizsgára készültem, amikor rájöttem, hogy a vizsga után szeretnék is dolgozni valamerre és egyértelmű volt, hogy külföldön szeretnék turizmus-vendéglátás szakos tanulmányaim után.

Ahogy az lenni szokott persze a tanulás helyett minden mással szívesebben foglalkozik az ember. Így hát rövid keresgélés után megtaláltam a del REY International honlapját és elkezdtem tanulmányozni, főleg a régebbi beszámolókat olvasgattam, hogy kinek milyen tapasztalatai voltak. Akkor nem gondoltam volna, hogy egy évvel később már én is megoszthatom az élményeimet Veletek.Miután elég hamar eldöntöttem, hogy a vizsga után Görögországot veszem célul, jelentkeztem is a del REY International-hoz, ahol már másnap megkaptam a szerződésemet, majd ezt követően már két hétre rá a repülőn is ültem.

Pont a szezon közepén

Június végén, amikor kiérkeztem már javában ment a szezon és szinte az összes magyar és külföldi egyaránt már javában dolgozott, úgyhogy újként belecsöppentem az új környezetbe úgy, hogy nem ismertem senkit. Ami igazából nem okozott problémát, hiszen már jó pár helyen voltam külföldön, ahol sikerült már megállnom a helyemet akár egyedül is, úgyhogy reméltem, hogy ez nem fog gondot okozni.

Sok magyar volt, kicsit tartottam tőle, hogy mint későn érkezőnek hátránya lesz ebből egy összecsiszolódott csapatba belepottyanni, mivel a többiek már egy hónappal előbb ott voltak, de egyáltalán nem volt ez így.

Mivel az első héten még nem dolgoztam, ugyanis még néhány papírra kellett várni, így volt időm megismerkedni a többiekkel és a hellyel is és már az első napokban csináltuk a programokat. Mint például a kocsi bérlés és a sziget feltérképezése. Ugyanis Kos szigete nem olyan nagy, hogy pár nap alatt ne lehessen végignézelődni a szebbnél szebb helyeket.

Szállás és munkatársak

A szállás igazából nem az az összkomfortos hely, amit otthon megszokhattunk, de nem is azért mentem erre a helyre, hogy a szobámban ücsörögjek egész nap. Inkább csak aludni jártunk haza, bár azt se vittük túlzásba, mivel minden nap valami jó program volt vagy buli és így a pihenést kicsit a háttérbe szorítottuk, vagyis inkább leredukáltuk a tengerparton, a napágyon fetrengésre. :)

Én egy másik magyar lánnyal laktam együtt, akivel nagyon jól kijöttem (habár rövid ideig néha kaptunk harmadik szobatársakat is) úgyhogy szerencsésnek gondolom magam, hogy ilyen szobatársat kaptam, akivel a mai napig napi szinten beszélek, sajnos csak az interneten keresztül a nagy távolságok miatt, de idén úgy döntöttünk, hogy együtt nekivágunk megint egy közös nyárnak, ugyanarra a helyre. :)

Egy bartender élete

Most pedig azért essen pár szó a munkáról, hiszen a fő cél az az volt, hogy több tapasztalatot szerezzek a vendéglátás területén. Én a szálloda bárjában dolgoztam, mint felszolgáló, először nem is gondoltam volna, hogy van ilyen opció is, de én nagyon örültem annak, hogy a bárba kerültem.

Délutános műszakban dolgoztam az első három hónapban, ami azt jelentette, hogy negyed 5-től hajnali 1-ig, ami egy fél órás ebédszünetet is tartalmazott. Így majdnem mindennap a délelőttjeimet és a kora délutánomat a tengerparton vagy egy bárban töltöttem, ahol volt medence, enni innivaló, na meg wifi… a lényeg :D Aztán este mehetett a munka

Az első két hét nem volt egyszerű, nem azért mert megerőltető lett volna, hogy rendeléseket kell felvenni és kivinni az italokat a vendégeknek, hanem a 8 órás talpaláshoz kellett hozzászokni, hogy egyfolytában jönni-menni, csinálni valamit, de később ez sem jelentett már gondot. Sok aranyos vendéggel találkoztam, bár az osztrákok és a németek voltak fölényben, de néha magyar családok is megfordultak a szállodában, ami különösen jó volt. A vendégek érdekesnek találták, hogy Magyarországról érkeztem egy ilyen kis szigetre dolgozni.

A munkatársak rendesek voltak. Volt ott mindenféle náció, albán, bolgár, litván, román vegyesen. A főnökünk, a bar menedzsere nagyon aranyos volt, habár angolul annyira nem tudott jól, de azért megértettük, hogy mit akar, a felesége is a bárban dolgozott velünk.

Én főként a Pool bárban dolgoztam, ahol megvolt a kis magyar lány csapatunk, úgyhogy nem csak a monoton munka ment, hanem jól is éreztük magunkat közben. Persze törekedni kellett, hogy ne csak magyarul beszélgessünk, mert ez a görögöknek értelemszerűen nem tetszik annyira. A feladathoz nem volt rossz, ha jó a memóriád, mivel volt, amikor 10-12 italt kellett megjegyezni és kivinni a különböző asztalokhoz.

• A rendelések felvétele és italok kihordása mellett a műszak végén a bár rendbe tétele is a feladatunk volt, az asztalok letörölgetése, maga a bár takarítása, hogy másnap reggelre, tisztán, és rendben várja a délelőtti műszakosokat.
  • A szálloda all-inclusive volt, korlátlanul fogyaszthattak a vendégek, úgyhogy a fizetéssel sem kellett bajlódni, és mi fogyaszthattunk alkoholmentes italokat.

Az utolsó hónapban átkerültem a hotel bárjába délelőttre, amit a fő bárnak is nevezhetünk, bent és kint is kellett szervírozni. Reggel 9-től délután fél 6-ig dolgoztam, úgyhogy itt már nem volt idő délelőtti pancsolásokra a tengerben, ami nem is volt gond, hiszen most meg akkor sikerült végeznem a munkával, mikor máskor épp hogy elkezdtem, és ilyenkor este bementünk a városba kávézni, internetezni, vagy gyrosozni. :) Többet voltam a bár mögött is, kávét és egyszerű italokat én is kiadtam hiszen, délelőtt még nem annyira alkoholizálnak a vendégek. :)

A hotelből a szobánkig egy kis busz vitt haza, értelemszerűen a munkába is vitt, megvolt a menetrend mindig, hogy mikor megy a busz, ami szállítja a dolgozókat, ami persze ingyenes volt. Habár sokszor volt szép az idő és egy fél órás séta sosem ártott, amikor úgy döntöttem, hogy inkább gyalog megyek a hotelbe, vagy haza, de párszor meghiúsult a gyaloglásom, hiszen sokszor stoppolás nélkül is szívesen elvittek az emberek kocsival a munkába.

Ennyit a komolyabb részről, és akkor még fejtegessük a móka, szórakozás részt. :)

Mint mondtam a szórakozásban nem volt hiány, még munka közben is jól éreztük magukat, egyáltalán nem volt megerőltető, de szabadidőnket megpróbáltuk hasznosan eltölteni. Sokszor bementünk Kos városába, hiszen busszal rövid idő alatt ott voltunk, ahol vásároltunk, körülnéztünk vagy este a bar streetre mentünk, ahol rengeteg bár volt, rengeteg emberrel, ahol bulizni lehetett. Többször is béreltünk motort, nagyon sok turista is ezt csinálja, mert olcsóbb, és Görögországban nagyon sokan robogóval járnak.

Összességében nagyon elrepült ez a 4 hónap, hiszen a társaság jó volt, új emberekkel ismerkedtem meg, na meg persze a szerelem is megtalált. :)

Új barátaim lettek, akik nagyon közel kerültek hozzám, olyannyira, hogy ezt a tavalyi nyarunkat 2014-ben is meg szeretnénk ismételni, és visszamegyünk arra a helyre, ahol annyi sok jó élménnyel gazdagodtunk. Úgyhogy én csak bíztatni tudnék mindenkit, hogy legalább egyszer ezt ki kell próbálni, és belevágni, mert egy ilyen lehetőséget nem szabad kihagyni, főleg ha a munkát összeköthetjük a nyaralással is! :)

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Nincs gyakorlatod a hotelmunkák / vendéglátás terén, de szeretnél belekóstolni ebbe a világba?
  •   Jól beszélsz egy vagy több idegen nyelvet és érdekel a szállodák világa?
  •   Csak pár hónapos munkavállalást tervezel vagy pont jól jönne egy nyári diákmunka Görögországban?

A Work Experience Greece program az ideális választás, ha régóta szíved csücske Görögország és szívesen vállalnál valamelyik gyönyörű tengerparton nyári / szezonális munkát! A szállodák ingyenesen gondoskodnak a szállásodról és az ellátásodról, így nem kell a kintléted alatt költened semmire. A részvételhez nem kell diáknak lenned, nem kell tudod görögül, és ami a legjobb: előzetes gyakorlat sem szükséges. Csak vágj bele!

Nem tudsz elhelyezkedni, mert nincs gyakorlatod, vagy rendelkezel tapasztalattal, de nem elég nívós helyekről? Szeretnéd erősíteni az idegen nyelvtudásodat? Mindig is vonzott Görögország? Referenciát szeretnél szerezni egy 4-5 csillagos külföldi szállodától? Ha bármelyik kérdésre IGEN a válasz, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

•  Szükséges kezdőtőke: kb.180.000 Ft
  •  Programdíj:  300 GBP
  •  Fizetés:  nettó €640-730/hó (munkanapok számától függően)
  •  Bónusz: nettó €150 a szerződés végén
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, bellboy, recepciós, hostess, konyhai kisegítő, szakácssegéd, mosogató, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Lokációk: Rodosz, Korfu, Kréta, Kos, Zakynthos, Santorini, Naxos, Chalkidiki
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német nyelvtudás (bizonyos pozikhoz alapfok is elég)
  •  Szerződés hossza:  2.5-6 hónap között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Krizsán Regina élménybeszámolója

Összességében ez a kint töltött fél év volt életem legjobb fél éve, rengeteget tanultam magamról, mivel egyedül voltam, ha beteg voltam, mindent egyedül kellett megoldani. Meg tanultam hogyan kell keményen dolgozni, és hogy nem szabad mindent magunkra venni, így könnyebben áthidalhatóak a nehézségek. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Unoka Lívia Katalin élménybeszámolója

Dél-Cipruson nagyon sokan beszélnek angolul, illetve nagyon könnyű angol nyelvű busz menetredeket találni az interneten, tehát nem féltem neki indulni az ismeretlennek, főleg amikor sikerült közös szabadnapot kapnunk a barátnőmmel. Tovább...

Adorján Zsuzsanna élménybeszámolója

A szállás a város turista- övezetében volt, kb. 15 perc sétára a tengerparttól. Én Paphos legnagyobb hoteljébe kerültem, egy négycsillagos szálloda éttermébe, ahonnan egyenes kilátás volt a tengerre. Tovább...

K. Katalin élménybeszámolója

Nagyon sok emberrel megismerkedtem a hotelen kívül is. Lettek ciprusi barátnőim. Nekik köszönhetően a latin tánc lett az új hobbim. Hetente latin bulikba mentem velük és csodálatos élményekkel gazdagodtam. Tovább...

Csikós Andrea élménybeszámolója

Kedvesek, és segítenek bármiben. A főnökök is közvetlenek, bármit elmondhatsz és ha tudnak alkalmazkodnak hozzád. Sajnos mi kifogtuk az esküvő szezont, így páromnak hétvégente mindig túlóráznia kellett, általában hét elején kapott szabadnapot. Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...

Martini Viktória élménybeszámolója

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Tovább...