Kedves Vállalkozó szellemű olvasók

A nevem Anita, Körülbelül 2 évvel ezelőtt hallottam a Del Rey Internationalról a gazdasági Főiskola tanulója voltam. A barátaim említették, hogy ők a del REY-t választják a nyári gyakorlatukhoz.2 évvel ezelőtt elsőként Lanzarote szigetére esett a választásom. Fél évet tölthettem el kint ami felejthetetlen élmény volt. De az őszintét megvallva, ha egyszer elindulsz, nehéz lesz az itthon maradás, ha ilyen szép helyen jártál.

Tavaly tavasszal jött az ötlet, hogy miért nem próbálnám ki magam pincérként, a célom a tapasztalat szerzés volt és hogy meleg helyen tölthessem az időmet ahol a munka nem igazán tűnik majd munkának. A választásom ezúttal görög országra esett Juditnak köszönhetően kréta szigetén kaptam állást egy szállodában pincérként. az elején volt némi kételyem hogy lesznek-e magyarok kint és hogyan boldogulok, majd a görög nyelvel. Szerencsére ezek a kételyek már az elején elszálltak, mert nem én voltam az egyetlen magyar induló, így felvettük a kapcsolatot és már csak pakolnom kellett.

Repjegy foglalás indul, első állomás Athén majd némi várakozással Heraklion, Kréta. Itt szinte mindenki beszéli a nyelvet, nagyon segítőkészek és alapvetően vendégszeretőek. A szállodába busszal jutottam el valamikor az késő este. Itt ki is térnék arra, hogy a buszok meglehetősen különböznek az itthoniaktól, lég kondival felszerelt tiszta buszok vannak és a jegyárak is elfogadhatóak.

Megérkeztem a szállodába, a Manager megkért, hogy a sofőrrel menjünk és intézzünk el minden hivatalos papírt a munkavállaláshoz, hozzáteszem ez mind görögül volt leírva, de sebaj, majd úgy csinálok, mint aki tudja, miről van szó :D.

Teljes biztonságban éreztem magam, megvoltak a papírjaim, saját bankszámla, amit ingyen nyitnak meg mindenkinek és mivel a szállodában minden nap volt orvos és a közbiztonság is megfelelő volt, nem volt több kétségem.

A 2. nap munkába is álltam, a munka nem nehéz, körülbelül napi 8-9 óra a szálloda alkalmazottainak és vendégeinek számától függően. Szinte mindenki konyhán kezdi és késeket, villákat, poharakat políroz, én is így kezdtem, ha kész irány az étterem. All iclusive szálloda lévén feladat a vendégek elégedettsége a fontos és hogy mindig legyen tiszta és rendezett az étterem, mivel mindannyian emberek vagyunk így elkerülhetetlen, hogy eltörjön néhány pohár, tányér.

A legnagyobb meglepetésemre egy alkalommal, amikor 3 tányér egyszerre ért földet, a vendégek tapssal fogadták a nagy ricsajt, amit csaptam 200 ember szeme láttára, majd illedelmesen meghajoltam és megköszöntem a figyelmet.

A munkában eltöltött órákat néha nehéz volt ugy eltöltenem, hogy végezzek is a feladatommal, különösen akkor, amikor kevesebb volt a személyzet ilyen-olyan okokból. De persze mint minden munkahelyen itt is van némi üresjárat, ekkor irány a konyha és pletyka a kedvenc konyhásokkal. Erre természetesen szükség is van, mivel itt mindenki a másikra van utalva, függünk egymástól és könnyebb együtt dolgozni, ha kedveljük egymást.

Azoknak akikben még felmerülne az a kérdés hogy mi van ha valami baleset történne munka közben velem:

Nos, saját példám, szerintem a legjobb erre. Korábban voltak problémáim a csuklómmal, ez vissza is tért a szezon közepén. Egyre jobban fájt, így nem tehettem mást szóltam a supervisornal és a Managernek, elmentünk dokihoz és mivel itt kérik az EHIC kártyát annak érdekében, hogy ne kelljen horribilis összeget fizetni az ellátásért, igy nem került semmibe. Nagyon kedves és megértő főnökeim voltak így áthelyeztek hostessnek, amíg meggyógyulok, egy 2-3 hetet vett igénybe, és nagyon hálás voltam érte, hogy nem kellett a szezont félbe hagynom.

Általában többféle beosztást kaptunk, volt, aki reggel dolgozott 4 órát és este 4 órát, ők voltak a mázlisták, no meg aki a bárban dolgozott, mert neki csak délután kellett kezdeni, igy mindenkinek máshogy alakult a szabadideje, de ami mindenkiben közös volt az a szabad este. A csapat lassan összeszokott így a napi fél óra esti csevejből jó nagy bulik kerekedtek.

Már az első héten sikerült eltévednünk a városba vezető úton ami teszem hozzá nyíl egyenes. De hamar sikerült felfedeznünk a környéket.

• Kezdenék azzal a csodálatos hellyel, aminek a neve Hersonissos. Mázlistának éreztem magam, hogy ebben a városban dolgozhatok, mert minden közel van. Az éttermek tavernák és beülős bárok, olcsók, szinte mindenhol ehetek gyrost, souvlakit, kínait, és még sok mást is. Tehát ami szemnek szájnak megtetszik, itt megtalálod. Az éjszakai bárok egyszerűen elképesztőek. A kiszolgáló személyzet kedves és vendégszerető. Legtöbbjük, külföldről van itt dolgozni, igy még magarokkal is találkoztunk.
  • Az éjszaki életet tekintve akad néhány hely ahol a nyár végére már törzsvendégek voltunk, és már hazajártunk. A legkedvesebb a Palm Beach klub és a klub Sensation. Előbbire kitérve a Palm hersonissos közepén van medencés nyitott hely ahol nappal úszni este bulizni jártunk, mondanom sem kell jó pár alkalommal felkelt a nap mire elindultunk hazafelé. szabadnapjaim többségét a parton, heraklionban vásárolva vagy épp kirándulással töltöttem.

A legrosszabb az volt, amikor csak egy italra indultunk el „ régi motorosok” lévén már szinte mindenkit ismertünk a klubokból, így maradtunk, és megittunk még egyet és még egyet. Egy alkalommal, amikor ugyanígy elindultunk, akkor vacsorázni megyünk ürüggyel, annyira-görbére sikerültek a dolgok, hogy reggel egy macskával a szobánkban ébredtünk. Kellett pár perc hogy felfogjam, már nem álmodom, de megoldottuk a dolgot, a cicát megtartottuk és elneveztük Rozinak, mivel a szállodában rengeteg macska volt, ez az egy sem tűnt fel, a vendégek szerették és etették is őket, volt, aki a szobába is beengedte

Heraklion belvárosában a világmárkát szinte mindegyike képviselteti magát. szinte bármit megkapni. Gyönyörű város, végi épületekkel, csodás tengerpartal és jobbnál jobb éttermekkel. A távolság mindössze 50 perc busszal, amit minden héten 1-2 alkalommal meg is tettünk. Jártam Malia-n is, ami szintén közel van Hersonissoshoz, a szigeten megforduló fiatalok legalább 80 %-a megfordul itt, hisz ez a sziget éjszaki szíve. Kiváló klubok, minden sarkon quad, robogó kölcsönző, éttermek egymást mellett, és a környék legjobb partja, ahol, ha már ott jártunk el is mentünk vizibiciklizni, mondanom sem kell a víz tökéletesen tiszta és kellemes. Tökéletes eltöltése egy szabadnapnak.

Elég nehéz összegeznem az elmúlt majdnem 7 hónapot, de mindent egybevéve rengeteg baráttal, élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam mind munka mind az élet különböző területein. Megtanultam, hogy mikor van elég (beszélek itt most az eszméletlen bulikról), és hogy teljes alázattal és odafigyeléssel csináljam a munkám annak érdekében, hogy a főnökeim elégedettek legyenek.

Írhatnék egy jókora listát ide kiknek tartozom köszönettel, így lerövidítve csak annyit hogy a del REY Internationl csapatnak és Krétán szinte minden kedves kollégámnak és (a kevésbé kedveseknek is ) :D

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Nincs gyakorlatod a hotelmunkák / vendéglátás terén, de szeretnél belekóstolni ebbe a világba?
  •   Jól beszélsz egy vagy több idegen nyelvet és érdekel a szállodák világa?
  •   Csak pár hónapos munkavállalást tervezel vagy pont jól jönne egy nyári diákmunka Görögországban?

A Work Experience Greece program az ideális választás, ha régóta szíved csücske Görögország és szívesen vállalnál valamelyik gyönyörű tengerparton nyári / szezonális munkát! A szállodák ingyenesen gondoskodnak a szállásodról és az ellátásodról, így nem kell a kintléted alatt költened semmire. A részvételhez nem kell diáknak lenned, nem kell tudod görögül, és ami a legjobb: előzetes gyakorlat sem szükséges. Csak vágj bele!

Nem tudsz elhelyezkedni, mert nincs gyakorlatod, vagy rendelkezel tapasztalattal, de nem elég nívós helyekről? Szeretnéd erősíteni az idegen nyelvtudásodat? Mindig is vonzott Görögország? Referenciát szeretnél szerezni egy 4-5 csillagos külföldi szállodától? Ha bármelyik kérdésre IGEN a válasz, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

•  Szükséges kezdőtőke: kb.180.000 Ft
  •  Programdíj:  300 GBP
  •  Fizetés:  nettó €640-730/hó (munkanapok számától függően)
  •  Bónusz: nettó €150 a szerződés végén
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, bellboy, recepciós, hostess, konyhai kisegítő, szakácssegéd, mosogató, medencefelügyelő, lifeguard
  •  Lokációk: Rodosz, Korfu, Kréta, Kos, Zakynthos, Santorini, Naxos, Chalkidiki
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német nyelvtudás (bizonyos pozikhoz alapfok is elég)
  •  Szerződés hossza:  2.5-6 hónap között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Krizsán Regina élménybeszámolója

Összességében ez a kint töltött fél év volt életem legjobb fél éve, rengeteget tanultam magamról, mivel egyedül voltam, ha beteg voltam, mindent egyedül kellett megoldani. Meg tanultam hogyan kell keményen dolgozni, és hogy nem szabad mindent magunkra venni, így könnyebben áthidalhatóak a nehézségek. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Unoka Lívia Katalin élménybeszámolója

Dél-Cipruson nagyon sokan beszélnek angolul, illetve nagyon könnyű angol nyelvű busz menetredeket találni az interneten, tehát nem féltem neki indulni az ismeretlennek, főleg amikor sikerült közös szabadnapot kapnunk a barátnőmmel. Tovább...

Adorján Zsuzsanna élménybeszámolója

A szállás a város turista- övezetében volt, kb. 15 perc sétára a tengerparttól. Én Paphos legnagyobb hoteljébe kerültem, egy négycsillagos szálloda éttermébe, ahonnan egyenes kilátás volt a tengerre. Tovább...

K. Katalin élménybeszámolója

Nagyon sok emberrel megismerkedtem a hotelen kívül is. Lettek ciprusi barátnőim. Nekik köszönhetően a latin tánc lett az új hobbim. Hetente latin bulikba mentem velük és csodálatos élményekkel gazdagodtam. Tovább...

Csikós Andrea élménybeszámolója

Kedvesek, és segítenek bármiben. A főnökök is közvetlenek, bármit elmondhatsz és ha tudnak alkalmazkodnak hozzád. Sajnos mi kifogtuk az esküvő szezont, így páromnak hétvégente mindig túlóráznia kellett, általában hét elején kapott szabadnapot. Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...

Martini Viktória élménybeszámolója

1 hónap után is akadtak nehezebb napok a munkában, de már sokkal jobban bírtam és jobban álltam hozzá, mint az előtt. Imádtam a munkatársaim, egyfolytában szórakoztattak és tartották bennem a lelket. Tovább...