Április végén kezdődik a történetem, amikor egyetemi csoporttársamtól arról beszélgettünk, hogy milyen lehet egy szezonális külföldi munka. Ő javasolta, hogy keressük meg a ddel REY International-t, egyik ismerőse ajánlotta az ő számára is.

Eltelt körülbelül 1 hónap az izgatott várakozással, mire kaptam egy lehetőséget Rodoszon animátori munkakörben. 5 nap múlva (május 29-én) már a szigeten landoltam. Az odaút Bergamon keresztül vezetett, így kicsit meghosszabbítottam a repült óráimat :)

Az érkezést követő első délutánt Ialyssosban, egy 4 csillagos hotelben töltöttem, kis betanítást követően levezethettem egy vízilabdameccset, illetve segédkeztem az esti műsor kellékeinek összeállításában. Pár órával később már beköltözhettem a Lippiába, Afantouba, hiszen erre a helyre kaptam a munkaajánlatot. A szállásom a munkahellyel egy helyen volt, 1 percre voltam mindentől ami szükséges, így az elkövetkező két hétben ki sem tettem a lábam a hotelen kívülre, kivétel ez alól a tengerpart, amelytől kb 200 méterre található a hotel. :)

Az első hét kicsit döcögősen indult, a kollégáim és a főnököm megérkezéséig a már ott lévő olaszokkal dolgoztam együtt. Hegyekben kaptam az első benyomásokat, a hotel menedzsere kiemelte, hogy nem vagyok elég hangos, hiszen ide az is kell. Az alkalmazkodással nem volt gond, a szezon végén már a hotellánc igazgatójától hallottuk vissza azt hogy messze mi vagyunk a legjobbak (annak ellenére hogy mindenki első szezonosként kezdte), összehasonlítva a másik animátorcsoporttal. Igen, a másikkal, hiszen egy olyan hotelbe kerültem, ahová egy olasz utazási iroda hozta a legtöbb vendéget, így nekik is volt egy külön, a szezon közepére már 7 fősre növekedett animátorcsapata.

Nálunk a felállás a következő volt: augusztus 4-ig/augusztus 4-től két-két magyar kollégám érkezett a hotelbe, szintén a del REY International-on keresztül.

A kis háromfős csapatunk feje egy tunéziai ember volt, ő egy külön történet. Mondjuk úgy hogy talán ő a legsötétebb pont a galaxisban. Így szerveztük mi a mindennapos programokat.

• Reggelente nagyjából 9 órakor dugtuk elő a fejünket a szobából, ezt követte a reggeli
  • Háromnegyed 10-kor volt jelenésünk a pool bar-nál a hangrendszer összeszerelését követően
  • 10-től reggeli edzés, 10:30-tól bocce/petanque/french balls meccs (kinek hogy tetszik)
  • 11:30-tól víziaerobik
  • 12-től pedig aperitif játék volt porondon. Utóbbi élőzenés ebédnél heti kétszer kimaradt. Ebéd után amennyiben szükség volt rá
  • 2-től 3-ig próbáltunk az esti műsorokra, amire hetente körülbelül kétszer kellett számítani
  • 3-ig általában pihenhettünk az ebédet követően
  • 3-tól vízilabda, 4-től darts, 16:30-tól foci vagy röpi
  • 5-től pihi. Este fél 8-tól 8-ig köszöntöttük a vendégeket az étterem előtt, utána vacsi
  • 9-től minidisco, illetve a minidisco után esti program, ami alatt játszottunk tombolát, bingoztunk, ezt követően pedig műsorokat adtunk elő (musical-ek, kabarék, esti táncos showk). Konkrétabban hétfőn és szerdán saját show (kabaré/vetélkedő), kedden élőzenés est, csütörtökön görög est (ilyenkor ouzo-t is osztogattunk este 7-től), pénteken nagyszínpados show az olasz animátorcsapattal együtt (MTV playback show, Mamma mia! vagy We Will Rock You musical)
  • Szombat esténként eleinte karaokeztunk, később ezt átvette egy sima táncos est, vasárnap pedig szabadnapos voltam :)
  • Vasárnaponként fakír show volt, amiről szvsz nem bánom hogy kimaradtam, a Barátok köztben sem szeretem nézni/hallgatni hogy kinek mije fáj. :) Nagyjából ennyi volt egy átlagos nap, helyenként becsúszott egy-két plusz szervezés (beach party, illetve pakolgatás, de ezek túlélhetőek voltak), illetve kaptunk a miniclubnál medencefelügyelői feladatot is, nehogy valaki a nyakát törje a csúszdán. :)

A szabadnapjaimon lehetőségem volt az munkát is beajánló 5 km-re dolgozó barátommal (másfél héttel később már ő is a szigeten volt) berobogni Rodosz városát és Lindoszt is. Terveztünk még egy autóbérlést és lemenni a sziget déli felére, nade erre ott lesz egy másik időpont is. A többi szabadnapomon néha elért egy másnap, de az esetek többségében bringát béreltem a hotel saját flottájából. Ezen alkalmakkor lehetőségem volt arra és akkor menni 24 órán belül, ahová tetszik, itt értsd haveromat a szomszéd faluban, a sziget egyik magasabb pontját gyönyörű panorámával, Rodosz várost a tengerparton végigvezető úton megközelítve, illetve a nyugati partot is, ahol még a reptéren is körül tudtam nézni.

A bringás sztorihoz kapcsolódik egy érdekesre sikerült szabadnap is, ugyanis a sacc 40 fokban megálltam a sziget kellős közepén a hegyekben egy forrásnál kicsit felfrissíteni magam, a bringához visszaérve kiderült, hogy defektem van. Ezt követően gyalogoltam 5km-t, ahol egy autószerviznél sikerült felvenni a kapcsolatot a hotellel, másfél óra múlva értem jött egy taxi ami visszavitt a hotelhez. Parádés délután volt, és kicsit drága is (30€ féláron), de szerencsére nem kellett semmilyen javítási költséget fizetnem a kerékre, mert nem az én hibámból lett defektes a kerék.

Vicces lehetett látni a többi autósnak a hosszú Mercire gumipókokkal felrögzített bringát. :)

A nyár legjobb estéjeként talán a Ferragostot emelném ki, amikor pompás vacsorával fogadtuk a vendégeket, az esti showt követően pedig a tengerparton, a hotel szervezésében bulizhatták ki magukat a vendégek. Természetesen ilyenkor is, mint mindig, a vendégekkel közösen ehettünk, egy térben, kiváló társaságban.

Ilyen beach party összesen ötször volt a nyáron, a fárasztó éjszakai melótól eltekintve nagyon jól éreztem magam DJ-ként, főleg hogy így még nem volt alkalmam magam kipróbálni.

A mindennapokban nem hagyott bennünket elveszni az, hogy állandóan cserélődtek a vendégek, ezáltal mindig újabb és újabb féle-fajta, nemzetiségű, habitusú, érdekesebbnél érdekesebb embereket ismerhettünk meg. Még a szezon végén is rácsodálkoztam arra, hogy megint egy újabb ország ahonnan megismerhetek valakit. Mindenki más szempontból volt jó tapasztalat, kialakultak itt komolyabb barátságok, néha talán még több is. Nem hiszitek el, de utáltam a szombatot. Azért utáltam, mert a vendégek többsége akkor ment haza, főleg azok akik csak egy hétre jöttek és szerettem volna őket jobban is megismerni.

Úgy gondolom, hogy mond valamit az, hogy tengernyi meghívást kaptam Nagy Britanniából, Németországból, Olaszországból, Svájcból, Ausztriából, Csehországból, Hollandiából, de még Oroszországból és kishazánkból is. A Facebook ismerőseim száma több mint megduplázódott a vendégeknek köszönhetően, így tudjuk tartani a kapcsolatot. Rengeteg fotó, videó készült a nyár folyamán, ami nem csak számukra, hanem számomra is örök emlék.

Szeptember 18-án jöttem el a szigetről vegyes érzelmekkel. Tudtam, hogy az emberek, főleg a vendégek hiányozni fognak, a két magyar kollégámtól illetve az olaszoktól sem szívesen vettem búcsút, ugyanakkor tudtam, hogy közel négy hónap után végre hazamegyek. Összességében nagyon jól éreztem magam, emlékezetes nyár volt az idei...

A szigetről Pisába repültem, ahol két család várt a vendégek közül. 4 fantasztikus napot töltöttem el Toszkánában azokkal, akiket Rodoszon ismerhettem meg. Szervezzük a további összejöveteleket... :) Szeptember 22-én landoltam Pestre a római géppel, csak hogy teljes legyen a nyár.

Voltam már megannyi helyen Európában, Rodosz egy olyan hely, ahová bármikor visszamennék."

Te is szeretnél ilyen élményeket?

  Olyan nyári munkát keresel, ami kiszakít a hétköznapok mókuskerekéből?
  Örömmel dolgoznál olyan munkahelyen, ahol programokat kell szervezned és lebonyolítanod?
  Szívesen szerepelnél az esti showműsorokban vagy tartanál sportfoglalkozásokat?
  Esetleg kifejezetten szeretsz gyerekekkel lenni és egész nap velük játszani?

Ha szereted a kihívásokat, kedveled a nyüzsgést és a gyerekeket, és nem okoz gondot, ha angolul, vagy németül kell kommunikálnod, játszanod, gyere és csatlakozz animátorként a del REY International csapatához! Ennél a programnál csak a kiutazásodra kell költened, tehát pár tízezer forintból nekivághatsz egy görög kalandnak!

A szállodai animáció fő célja, hogy a vendégeket arra lelkesítse, hogy aktív pihenéssel töltsék nyaralásukat. Részükre az animátorok programokat találnak ki, szerveznek meg és vezetnek le. Ezek a programok általában játékos sportesemények, vicces vetélkedők a nap folyamán és szórakoztató show műsorok esténként. Az animátorok általában csapatban dolgoznak, amelyben mindenkinek meg van a saját feladata, programjai, amit szervez és vezet. Egy ilyen csapatban 2 főtől kezdve akár 15-20 fő is dolgozhat a szálloda igényei szerint.

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 50.000 Ft
  •  Programdíj: NINCS
  •  Fizetés: nettó 500 EUR/hó
  •  Pozíciók: kezdőknek "all-round" animátor, visszatérőknek szakosodás lehetséges
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német vagy orosz nyelvtudás
  •  Szerződés hossza: áprilisi/májusi kezdéssel október végéig
tovább...

Beszédes Dárió élménybeszámolója

A legelején szeretném tudatni kedves olvasókkal, hogy ez nem az első kint végzett munkám. Görögország előtt Spanyolországban töltöttem fél évet. Azután eldöntöttem, hogy újra bele vágok. Immáron Görögországi kis Rodosz szigetén. Tovább...

Tóth Judit élménybeszámolója

Az élet arra való, hogy megéljük és átéljük, nem arra, hogy szürkén elszaladjon mellettünk. Ehhez hozzátartozik, hogy az ember néha felül kerekedik önmagán, kilép a komfort zónájából és útnak indul felfedezni a világot Tovább...

Susánszki Edina élménybeszámolója

Ciprus mindent megadott számomra, amit csak kívántam: megismertem rengeteg új embert, nemzetközi barátságokat kötöttem, új helyeket fedezhettem fel. Tovább...

Tamásy Zsófia élménybeszámolója

Hazaútnál bosszankodva nyugtáztuk, hogy a sok szuvenírtől nem fértünk be a bőröndünkbe, ráadásul a cuccaink kétharmadához nem is nyúltunk hozzá. Tovább...

Gulyás Gabriella élménybeszámolója

Nem csak mi voltunk ott, mint diákok, sok lengyellel dolgoztunk együtt, akikkel nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot. Segítették a barátságok kialakulását a közös bulik, iszogatások munka után és a közös kirándulások. Tovább...

M. Dóra élménybeszámolója

A fogadtatás rendkívül szívélyes volt, már az első napon úgy éreztem, mintha az éttermi személyzet egy család lenne, aminek mostantól én is részese vagyok. Tovább...

Turóczi Viktória élménybeszámolója

Szerettem bejárni, folyamatosan boldog voltam és mindig mosolyogtam. Nyilván tapasztalat híján nem lettem bárfőnök, de egy hónapig koktélokat készítgettem... Tovább...

Weininger Fatima élménybeszámolója

Számomra nagyon érdekes volt, hogy milyen baráti kapcsolat van a vendégek és az étteremben dolgozók között. Személyes élményem egy francia úrhoz fűződik, aki minden étkezésnél oda jött hozzám beszélgetni. Tovább...

Seprényi Renáta élménybeszámolója

Csodák nem történnek veled, csak ha esélyt adsz nekik. Neked kell megtenned az első lépést, mert tartozol magadnak azzal, hogy egyszer kilépj a megszokott kis életedből, a falak mögül, amiket felvontál, és helyet adj valami újnak. Tovább...

Márkus Gergő élménybeszámolója

Az első napokban nagyon segítőkész volt mindenki, recepciós munkatársaim, többi részlegen dolgozók, menedzserek. Tovább...