Régi nagy vágyam volt, hogy Spanyolországban dolgozhassak. Barátnőmtől sokat hallottam a del REY International-ról, mivel általa tudott kimenni Franciaországban. Mindig örömmel gondolt vissza a kint töltött időre, mesélte, gyakran lát új lehetőségeket a Facebook oldalukon, többek között spanyol nyelvterületre is lehet menni. Tetszikeltem.

Még ma is emlékszem arra a februári estére, amikor megláttam a Facebook-on a del REY International legújabb spanyolországi pozícióit március 1-jei kezdéssel. Nagyot dobbant a szívem, és rögtön rá is kattintottam a „bővebben” fülecskére. Aznap este nem sokat aludtam,csak olvasgattam a del REY International-ról, a lehetőségekről. Reggelre meg is hoztam a döntést, március elsejétől a Kanári-szigeten fogok dolgozni.

Annyira magabiztos voltam, hogy fel se merült bennem, hogy nem így lesz. Még munka előtt gyorsan elküldtem a jelentkezésemet, majd kezdődött is az aznapi robot. Este, ahogy haza értem, már eszembe se volt ez a dolog, az aznapi munka túlságosan leszívott. Reflexszerűen megnyitottam az üzeneteimet, ahol látom, hogy Judit írt nekem. Hirtelen minden fáradtságom elszállt, és izgatottan nyitottam meg a levelet.

Egy állásajánlat volt benne, szobalánynak, mivel azt a pozíciót pályáztam meg. Nagyon boldog voltam, rögtön el is fogadtam, visszaküldtem a szükséges dokumentumokat. Majd egy hét hosszas hallgatás következett, ekkor még mindig csak február közepe volt, nem tudtam hova tenni a dolgokat, mivel a szerződésre vártam. Nem sokkal később hívásom volt egy 20-as számról. Judit volt, aki elmagyarázta a hosszas várakozás okát, és tájékoztatott a fejleményekről; a hotel meggondolta magát és egy felszolgálói állást kínálnának nekem, mivel beszélek spanyolul.

Megijedtem, hisz semmi vendéglátós tapasztalatom nem volt, ráadásul ügyetlennek is tartottam magam. Elmondtam Juditnak a pincérséggel szembeni aggályaimat, aki kedvesen megnyugtatott, hogy ott nem a klasszikus értelemben vett pincérségről van szó, mivel svéd asztalos étteremben dolgoznék, ahol asztalokat kellene terítenem, tányérokat és poharakat leszedni, ha szükséges asztalterítőt cserélni.

Egy kicsit megnyugodtam, de fél órás gondolkodási időt kértem tőle. Alaposan átgondoltam mindent, hisz én egy könnyed, vendégek nélküli posztot akartam, ehelyett egy teljesen másikkal találtam szembe magamat. Végül döntöttem, vállalom! Tovább folytatódott az ügyintézésem, és innentől kezdve nagyon felgyorsultak már az események. Rengeteg mindent kellett intézni, köztük a repülőjegy foglalást is.

Ahogy ilyenkor lenni szokott, a kedvezőbb árfekvéseket keresik az emberek, nos én is így tettem,mivel február 28-ra dupla annyiba került volna az utazás, mint két nappal előtte. Felhívtam Juditot, hogy megoldható lenne-e a hotel részéről, hogy február 28-a helyett, már 26-án ott lennék? Segítőkész volt, mondta, hogy rákérdez. Semmi gond sem volt vele, vettem máris a repjegyet február 26-ra. Reggel 6-kor szálltam fel, berlini átszállással mentem, és délután 2 óra pár perckor landolt a gépem Lanzarote szigetén.

Annál nincs jobb érzés, amikor a hideg télből megérkezel a kellemes tavaszi, napsütötte szeles környezetbe. Ahogy leszálltam a gépről tudtam, jó helyen vagyok. Az érkezési oldalon transfer várt engem, ami egyenesen a „fő” hotelig vitt (ugyanis Playa Blanca-n 3 hotele van a HL-nek). Utam során megdöbbentő volt látni azt a kopárságot, ami a vulkanikus szigeten van. Nem láttam mást csak fekete kavicsokat, homok és agyag színű földet, és rengeteg fehér házat. Kezdetben hiányoltam a fákat, a zöldet, amit kárpótolt később az óceán, a vulkánok és Fuerteventura látványa.

Megérkeztem a hotelbe, bementem a recepcióra, elmondtam ki vagyok és az ilyenkor szokásos dolgokat, majd a recepciós kis türelmet kért, és elment szólni az illetékesnek. Egy másik hölgy társaságában jött vissza, aki nagyon szimpatikusnak tűnt. Megkért, hogy kövessem. Általános ügyintézés volt, szinte csak formaiság az egész, majd átkerültem egy másik ügyintézőhöz, aki elvitt a közelben lévő szállásomra és a hotelbe, ahol dolgozni fogok.

Minden új volt és hihetetlen. Olyan sok új inger ért akkor engem rövid idő leforgása alatt, hogy hirtelenjében fel sem tudtam fogni mindazt.

Amikor a közös szállásra érkeztem, még javában folytak a délutáni műszakok, így utólagosan visszagondolva furcsa, hogy- senkivel sem találkoztam még akkor. Egy kör alakú udvarba érkeztünk, amiből 20 zöld ajtó nyílt. Mindegyik egy külön „lakás” volt, három ággyal, fürdőszobával és konyhával felszerelve. Nem mondhatni, se nagynak, se kicsinek, pont ideális volt a szoba alapterülete 3 embernek. Ahogy lepakoltam a bőröndöt, át is mentünk kocsival a munkahelyemre, hogy a beosztásomat megtudjam és átvegyem az egyen ruhát. Másnap „kora reggel” 8 órára kellett mennem.

A hotelem a szállástól, kényelmes, lassú léptekkel úgy 30 percre volt,de természetesen ezt az időt a felére is le lehetett csökkenteni, ha épp késésben voltam vagy épp elaludtam… :)

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az elejétől kezdve imádtam a munkát, mert nem így volt. Az elején voltak nehézségek: nem tudtam még mit kell csinálni, nem láttam át az egésznek a működését, fárasztott, hogy hirtelenjében csak spanyolul beszélhetek, meg kell értenem őket, és zavart, hogy akkoriban még csak én voltam az egyetlen gyakornok ott, körülöttem csak spanyolok voltak. Így nem volt más gyakornok, akihez mérhettek volna, és bizony többet vártak tőlem napról-napra. De nem adtam fel, csináltam, és egyre jobb és gyorsabb munkaerő vált belőlem. A nyár közeledtével érkeztek újabb gyakornokok is. Ahogy telt az idő, úgy szerettem meg magam is a munkámat.

Számtalan közös kerti partit tartottak a kollégáim, ahova mind meghívtak, rengeteget nevettünk és beszélgettünk a közösen eltöltött étkezések során, vagy a nyaranta, heti gyakorisággal megrendezett Fiesta Tropical-okon is.

A főnökömnek rengeteget köszönhetek. Ő mindig támogatott, és segített nekem a munkában. Hozzá bátran fordulhattam a kéréseimmel, mindig meghallgatta őket és próbált megoldást találni rájuk. Látta az igyekezetemet és nem sajnálta az időt se a dicséretekre se a kritikákra. Néha azt éreztem nagyobb velem szemben az elvárás, mint némely másik gyakornokkal szemben. De ha így is volt nem bánom, mert ezek nélkül bizonyára nem juthattam volna el odáig, hogy a gyakornoksági idő után szerződést ajánl nekem, spanyol fizetéssel, papírokkal.

Örömmel elfogadtam, hisz még tudtam tovább fejlődni, láttam, hogy milyen célok lehetnek még előttem. Így a szerződés aláírását követően már bekerültem a bárba. A Club-ban előttem még nem adták oda gyakornoknak a bárt, ellentétben a HL másik két hotelével.

Nagy lépés volt számomra, és egyben kitüntetés is, az elmúlt hónapokért. Ott egyes egyedül voltam, nem volt bontott műszak, mint az étteremben. Egyértelműen több munkám volt a bárban, de ezerszer jobban is élveztem. Ott voltak a vendégek, akikkel tudtál beszélgetni, akikre volt időd, nem úgy mint az étteremben. Ott csak a borkínálás során, illetve a műszak elején nyílt alkalom egy kicsit társalogni velük. Ég és föld volt a két „pozíció” között a különbség, de mind a kettőnek megvoltak a maga szépségei.

• Felszolgálóként főszezonban a szűnni nem akaró rohanás jellemezte a műszakokat, tele volt a hotel. Olyankor jól esett, hogy 4 óra munka után van 2 vagy 6 óra szünetem(reggeli és vacsora között 6, míg ebéd és vacsi között 2 órám volt pihenni. Ritkán, de volt egybe reggeli ebéd, akkor nem volt közte szünet.) Ilyenkor lehetett elmenni a partra vagy a lakóterülethez tartozó medencéhez „pihenni” egyet. Nincs annál üdítőbb, mint pár óra víz mellett. Utána pedig lehetett is folytatni estébe nyúlóan a munkát. Tányér szedés, asztal takarítás, terítő csere,terítés, evőeszköz keresés. Felejthetetlenek! :) De a nap legeslegjobb része a közös étkezés volt, a jól megérdemelt munka után.
  • Ezzel szemben a bár, stresszesebb volt. Bármikor történhetett valami baleset a medence körül, tönkremehetett az üdítős gép, vagy épp a kávéautomata. Egyedül voltál, és mindent neked kellett orvosolnod, senkire se számíthattál. Figyelned kellett a rendre, a tisztaságra, szezontól függő gyakoriságban kellett. Volt, hogy óránként- cserélned a szemetest, újratölteni a fagyikat, a szendvicseket, az üdítős boxokat, vagy a sörös hordókat, netalán a gázpalackokat. Jó érzés volt, hogy az a hely a „tiéd”, te felelsz mindenért, hogy jól működjön. Jó volt látni az elégedett vendégek mosolygós arcát, vagy a vicces számon kéréseket hallgatni, „Hol voltál tegnap?!”

Nagyon sokat tanultam a kint töltött hónapokból, számtalan esten részt vehettem (bajor est, fiesta tropical, halloween, karácsony, szilveszter, húsvét és a heti rendszerességű Kanári-est) amikre mindig örömmel gondolok vissza. Hiányzik ennek a hangulata, szeretném újra átélni még! Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy jól fizető munkahelyen, Spanyolországban tölteni?
  •   Értékes referenciát szeretnél szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus/Pannónia ösztöndíjat szeretnél igényelni?
  •   Mindig is vonzott a Kanári-szigetek vagy a Baleár-szigetvilág - és tetszik az ötlet, hogy nem kell spanyolul tudnod?

Ha fizetett külföldi szakmai gyakorlat érdekel Spanyolországban, akkor az Internship Spain program  keretében több helyszín ajánlatai közül válogathatsz - spanyol nyelvtudás nélkül is! A gyakorlati idő alatt a szállás és ellátás ingyen biztosított, valamint min. €300-400/hó zsebpénzre is számolhatsz. Ezt az összeget tovább növelheti az iskoládtól igényelhető Erasmus/Pannónia ösztöndíj is

A szakmai gyakorlatos helyet hónapokkal előre tudjuk neked biztosítani, így időben és kényelmesen le tudsz adni az iskoládnak minden iratot. És ami a legjobb: mivel a Kanári-szigeteken örökké nyár van, így ha az Internship programot választod, akár télen is élvezheted a meleget és az óceán közelségét (míg itthon másoknak csak a vacogás jut).

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 180.000 Ft
  •  Programdíj: 300 GBP
  •   Juttatás: nettó €300-400/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány/takarító, recepciós, konyhai kisegítő, animátor, hostess, szakácssegéd
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy spanyol nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 2-6 hónap között szabadon választható
tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Krupinszki Anita élménybeszámolója

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Drahanovszki Vilmos élménybeszámolója

Visszagondoltam, hogy mennyi újat tanultam itt, és hogy mennyit fejlődött a spanyol, és az angol tudásom, illetve mennyi új kultúrát megismertem, és mennyi barátom lett Európa különböző részeiről... Mindenkinek csak ajánlani tudom! Tovább...

Ledzényi Viktória élménybeszámolója

A legtöbb hétvégi bulit a Heineken nevezetű szórakozóhelyen töltöttük , itt hamar megszereti mindenki a spanyol zenéket. A szép lányokat mindig wellcome drink-kel köszöntik.. Tovább...

Kátai Anikó élménybeszámolója

A kommunikációt én igazán élveztem, sokszor elég volt, ha csak egy sííí-t mondtál, aztán ha csúnyán néztek rád, akkor egy jól hangsúlyozott nooo is megoldott mindent. :D A munkanapok általában jó hangulatban teltek, a munkatársak segítőkészek, kedvesek és humorosak voltak. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...