Bálint Krisztina

Június másodikán 3 óra környékén megérkeztem Mallorcára azon belül Can Picafortba. A szerződésem 5 hónapra szólt, mint konyhai kisegítő. Mikor felvettem a kapcsolatot velük kérték az érkezésem időpontját így meg is voltam nyugodva, hogy majd biztosan tárt karokkal várnak. Hát nem igazán így volt, mert a Managernek pont szabadnapja volt. Így 2 éjszakát szállodai szobában töltöttem majd átvittek a szálloda láncon belül egy másik épületbe ahol megkezdtem a munkámat.

Mosogattam két hétig közben folyamatosan fény derült arra, hogy jól beszélek németül meg angolul. És tudni kell, hogy Mallorcán a vendégek 70%-a német. Két hét mosogatás után az ottani főnök asszony elbocsájtott, amit azzal indokol, hogy nem végzem jól a munkám. Ez akkor hideg zuhanyként ért, de a nyár végére az ismeretségeim révén megtudtam, hogy utána vissza szerettek volna hívni, de a másik hotel ahová áthelyeztek nem engedett, mert annyira meg voltak elégedve velem. :) Tehát két hét után átkerültem egy másik hotelba ahol már pincérnő voltam.

Új szállásom is lett, egy lengyel lánnyal és egy lengyel fiúval költöztem egy szobába. Hozzátenném, hogy ez a mi saját választásunk volt, hogy együtt szeretnénk lakni. Az elejétől kezdve nagyon jól éreztem magam, nyolcan voltunk gyakornokok, voltak Bulgáriából, Olaszországból, Lengyelországból is. Igazi családdá kovácsolódtunk és nem csak gyakornokok, hanem az ott dolgozókkal is. Minden hónapban tartottunk közös vacsorákat, bulikat.

Bálint KrisztinaRengeteget tanultam beleláttam egy 3 csillagos hotel működésébe. És már a mosogatást sem bánom az is tapasztalatszerzés volt. Később már a büfét is én csináltam az étteremben.  A munkaidőnk úgy nézett ki, hogy reggel 8 kor vagy fél 8 kor kezdtünk és délben végeztünk. Ez után meg kezdődött a hatórás szieszta, amikor mindenki levonult a tengerpartra. Mindig meg volt a megszokott helyünk és az összes gyakornok ott találkozott, voltunk vagy 15-20 is. Ha épp nem volt kedvünk a tengerben fürdeni, akkor beültünk egy koktélra, mivel ez egy kis falu volt, ismertek már minket nem is kérdezték mit kérünk csak hozták, és mivel tudták, hogy ott dolgozunk a faluban ezért rendszeresen kedvezményt is kaptunk.

Aztán a szieszta végén: hat óra, vagy fél 7-kor megkezdődött a munka. Estére már sokkal elegánsabb munkaruhánk volt a vendégek is elegánsan fel voltak öltözve. Az este általában 3 órából állt bár augusztusban azért voltak kivételek. Ekkor persze kifizették a pluszóráinkat. A zárás 10 órára volt tehető augusztusban inkább 11. Utána a hotel előtt ült a fáradt csapat, megvártunk mindenkit és mentünk le a partra bulizni. Egyszerűen leírhatatlan érzés mikor az ember a tengerparton bulizhat a barátaival, a homokba táncolva.

Annyira sokat voltunk együtt, hogy ez alatt a pár hónap alatt hihetetlenül megismertük egymást. Együtt sírtunk együtt nevettük. Együtt ünnepeltük meg mikor megkaptuk a fizetésünket és akkor is együtt koplaltunk mikor már nem volt pénzünk. :) A nap 24 órájában együtt voltunk. A legtöbben csak angolul beszéltek, de a nyár végére már kialakult a sajátos Spenglish :) Én úgy mentem ki, hogy egy szót se tudtam, de augusztusban már simán el tudtam beszélgetni a spanyol munkatársaimmal.

Október 20-ig szólt a szerződésem, a lengyel barátaim már szeptemberben elmentek, mert ők előbb kezdték a szezont. Én voltam az utolsó gyakornok, mindenkit elbúcsúztattunk. Mindenkinek hatalmas búcsú bulit tartottunk. Létre hoztunk Facebookon egy csoportot is és napi kapcsolatban vagyunk. Úgyhogy tárt karokkal várnak Bulgáriába, Olaszországba, Lengyelországba is és természetesen Mallorcára is. És az utóbbiban 100%-ig biztos vagyok, hogy visszatérek.

Életem legszebb 5 hónapja volt a világ egyik legszebb helyén élhettem, és csodálatos embereket ismerhettem meg  rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem és, hogy ezt véghezvihessem kellett egy olyan cég, ami segített valóra váltani az álmomat : köszönöm del REY International! :D

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy jól fizető munkahelyen, Spanyolországban tölteni?
  •   Értékes referenciát szeretnél szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus/Pannónia ösztöndíjat szeretnél igényelni?
  •   Mindig is vonzott a Kanári-szigetek vagy a Baleár-szigetvilág - és tetszik az ötlet, hogy nem kell spanyolul tudnod?

Ha fizetett külföldi szakmai gyakorlat érdekel Spanyolországban, akkor az Internship Spain program  keretében több helyszín ajánlatai közül válogathatsz - spanyol nyelvtudás nélkül is! A gyakorlati idő alatt a szállás és ellátás ingyen biztosított, valamint min. €300-400/hó zsebpénzre is számolhatsz. Ezt az összeget tovább növelheti az iskoládtól igényelhető Erasmus/Pannónia ösztöndíj is

A szakmai gyakorlatos helyet hónapokkal előre tudjuk neked biztosítani, így időben és kényelmesen le tudsz adni az iskoládnak minden iratot. És ami a legjobb: mivel a Kanári-szigeteken örökké nyár van, így ha az Internship programot választod, akár télen is élvezheted a meleget és az óceán közelségét (míg itthon másoknak csak a vacogás jut).

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 180.000 Ft
  •  Programdíj: 300 GBP
  •   Juttatás: nettó €300-400/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány/takarító, recepciós, konyhai kisegítő, animátor, hostess, szakácssegéd
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy spanyol nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 2-6 hónap között szabadon választható
tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Krupinszki Anita élménybeszámolója

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként. Tovább...

Túri Dóra élménybeszámolója

Rengeteg élménnyel gazdagodtam és annyira beleszerettem a szigetbe, hogy még le sem járt az első szerződésem, de már a másodikra jelentkezek. Nagyon sok új dolgot tanultam, fejlődött az angol és a spanyol nyelvtudásom is, sőt még németül is megtanultam egy-két kifejezést. Tovább...

Drahanovszki Vilmos élménybeszámolója

Visszagondoltam, hogy mennyi újat tanultam itt, és hogy mennyit fejlődött a spanyol, és az angol tudásom, illetve mennyi új kultúrát megismertem, és mennyi barátom lett Európa különböző részeiről... Mindenkinek csak ajánlani tudom! Tovább...

Ledzényi Viktória élménybeszámolója

A legtöbb hétvégi bulit a Heineken nevezetű szórakozóhelyen töltöttük , itt hamar megszereti mindenki a spanyol zenéket. A szép lányokat mindig wellcome drink-kel köszöntik.. Tovább...

Kátai Anikó élménybeszámolója

A kommunikációt én igazán élveztem, sokszor elég volt, ha csak egy sííí-t mondtál, aztán ha csúnyán néztek rád, akkor egy jól hangsúlyozott nooo is megoldott mindent. :D A munkanapok általában jó hangulatban teltek, a munkatársak segítőkészek, kedvesek és humorosak voltak. Tovább...

Gódor Marietta élménybeszámolója

Az étterem főnöke nagyon tisztelettudó volt és kedves velünk, a kollégák is nagyon segítőkészek voltak mindig. Azt éreztem, hogy szeretek ott dolgozni. Az ottani emberek is mindig vidámak voltak, és azt sugározták feléd, hogy milyen boldogok. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Körtvélyes Zsolt élménybeszámolója

Engem szerencsére teljesen egyenrangú félként kezeltek a kollégák és a főnökség is, így minden feladatból kivettem a részem: check-in, check-out, valutaváltás, kirándulások értékesítése, taxirendelés, panaszkezelés, stb. Tovább...