TERÜLETI KÉPVISELŐ VAGYOK, KERESS BÁTRAN! :)

Márkus Gergő vagyok a Budapesti Metropolitan Főiskola turizmus-vendéglátás szakos végzős hallgatója. Utolsó félévemben a kötelező szakmai gyakorlatomat a Del REY International segítségével egy ciprusi hotelben tölthettem, amivel nagy szakmai tapasztalatot és megannyi felejthetetlen emléket szereztem.

A Del REY International programjáról egy főiskolai börzén hallottam és döntöttem el, hogy nem szeretném kihagyni azt a lehetőséget, hogy külföldön lehessek gyakornok. Egy 4 csillagos limassoli szállodátától kaptam ajánlatot, amit gondolkodás nélkül elfogadtam. A szerződések intézése gördülékenyen ment.

Június 14-én utaztam ki Ciprusra egyik évfolyamtársammal. A hotelnek az F&B részlegén dolgoztam, általában a fő étteremben. Heti hat napot kellett dolgozni. Az én beosztásom minden nap "split"-ben volt, ami azt jelentette, hogy kezdtem reggelinél, majd ebéd, utána pár óra szünet és vissza dolgozni vacsorára. A munka nem volt egyszerű, sokat és keményen kellett dolgozni, 4*-os szálloda lévén magas elvárásokkal, de mindenki segítőkész, barátságos volt. Az ebéd és a vacsora alatt én italokat szolgáltam fel, amit nagyon szerettem. Néhány alkalommal dolgozhattam az a'la carte étteremben és esküvői rendezvényen is. Mindenbe beleláthattam a részlegen, kipróbálhattam, így úgy érzem kellő tudást szereztem a továbbiakra.

A heti egy szabadnap elég kevés, de mi tudatosan előre megterveztük, hogy ezeken a napokon mikor és hova szeretnénk elutazni. Jártunk a kettéosztott fővárosban Nicosiában, ahol az óvárosban sétálva egyszer csak a görög-török határátkelővel találkozol, amin egy személyi vagy útlevél felmutatásával át is tudsz lépni.

Az egyik legjobban sikerült kirándulásunk a hajókirándulás volt. Paphosból indultunk a délnyugati partok felé. Nagyon szép partok mellett mentünk el, kétszer fürdeni is megálltunk. A legjobb az egészben az all-inclusove ellátás volt, ami azt jelentette, hogy volt egy BBQ-s ebédünk és az utazás alatt annyit ihattunk amennyit csak akartunk. Igen, sört és koktélokat is...

Számomra a legnagyobb élmény az Akamas félszigeten, Blue Lagoonnál tett túránk volt. Busszal mentünk el Aphrodité fürdőjéig, ahonnan gyalog folytattuk utunkat egy lélegzetelállító partszakaszon. Amikor kellőképp elfáradtunk lemásztunk egy öbölbe és fürödtünk a kristálytiszta vízben

A szabadnapokon kívül természetesen minden nap volt időm lemenni a strandra és ott pihenni. Több napsütést egyszerűen lehetetlen lett volna kívánni, minden nap tiszta égbolt és 30+ fok volt. A jó bulik sem maradtak el. Munkatársaimmal, vagy éppen a hotelben dolgozó animátor csajokkal kedvenc helyünk Limassol egyik legnépszerűbb szórakozóhelye a Guaba volt.

A fárasztó munka mellett rendszeresen sportoltam. Ezt látták menedzsereim is és miután megtudták, hogy imádok focizni, minden alkalommal hívtak a hetente megrendezett Menedzserek vs. Vendégek focimeccsre.

A szállásra sem lehetett semmi panaszom, a hotel mellett egy apartmanban laktunk. Szerencsére a szobatársam egy nálam tapasztaltabb srác volt. Ő hozott vállfát, amire a munkához szükséges ingjeimet fel tudtam tenni, átalakítót, mert Cipruson más a konnektor, vagy éppen lakatot, amivel el tudtuk zárni az értékeinket. Nem kell senkiről a rosszat gondolni, de azért mégis idegenekkel, más nemzetbeliekkel kerülhetsz egy lakásba, ahol jó ha vigyázol az értékeidre, pénzedre.

Nagyon örülök, hogy a Del REY International segítségével sikerült ide eljutnom és arra bíztatok mindenkit, hogy ne hagyja ki ezt a lehetőséget, mert lehet, hogy soha többet nem lesz alkalma ilyen élményeket átélni. Nekem még tanulmányaim befejezése előtt van egy "dobásom", ezért a nyár után a téli időszakot is egy hotelben, a Kanári-szigeteken töltöm.

Írj nekem!

Sikeres üzenetküldés!
Hiba történt az üzenet küldése közben, próbáld újra később!

Te is szeretnél ilyen élményeket?

•   Szeretnéd a kötelező szakmai gyakorlatodat egy csodaszép ciprusi hotelnél tölteni?
  •   Értékes referenciát akarsz szerezni, ami a későbbi álláskeresésénél ajtókat nyit meg előtted?
  •   Erasmus ösztöndíjra pályázol?

Ha tanulmányaidhoz kapcsolódó szakmai gyakorlati helyet keresel, akkor az Internship Cyprus program  keretében több nagyszerű hotel ajánlatai közül válogathatsz. A ciprusi szállodák ingyen gondoskodnak a szállásodról és az ellátásodról, valamint 400-500 Euró/hó zsebpénzt is biztosítanak. Ezt az összeget tovább növelheti az iskoládtól igényelhető Erasmus ösztöndíj is

A szakmai gyakorlatos helyet hónapokkal előre tudjuk neked biztosítani, így időben és kényelmesen le tudsz adni az iskoládnak minden iratot. Jelentkezz mielőbb, akár évfolyamtársaiddal vagy barátaiddal és dolgozzatok együtt Afrodité mesés szigetén!

•  Szükséges kezdőtőke: kb. 150.000 Ft
  •  Programdíj: 250 GBP
  •  Fizetés: nettó 450-500 EUR/hó
  •  Pozíciók: felszolgáló, bartender, szobalány, recepciós, konyhai kisegítő, animátor
  •  Szállás: ingyenesen biztosított
  •  Ellátás: ingyenesen biztosított
  •  Elvárások: magabiztos angol vagy német vagy orosz nyelvtudás & hallgatói jogviszony
  •  Szerződés hossza: 10-24 hét között szabadon választható (április & október között)
tovább...

Bodnár Réka élménybeszámolója

Mindig is vágytam Spanyolországba, mert gyönyörű városai, tengerpartjai vannak. Emellett a spanyol nyelv rendkívül hangzatos, dallamos, szeretem a spanyol zenéket is, és mivel még sosem volt lehetőségem a spanyol életérzést megtapasztalni, úgy gondoltam, a szakmai gyakorlatom tökéletes helyszíne lesz az ország. Tovább...

Krupinszki Anita élménybeszámolója

Amint hazajöttem, egyből eldöntöttem, hogyha lesz lehetőségem ismét nekivágok a programnak, de ezúttal más helyen. Mindig élmény új emberekkel találkozni, új helyeket felfedezni, új barátságokat kötni, mindeközben azt a munkát végezni, amiben örömömet lelem, hiszen szeretek emberekkel foglalkozni, így számomra egyértelmű az ismétlés animátorként. Tovább...

Krizsán Regina élménybeszámolója

Összességében ez a kint töltött fél év volt életem legjobb fél éve, rengeteget tanultam magamról, mivel egyedül voltam, ha beteg voltam, mindent egyedül kellett megoldani. Meg tanultam hogyan kell keményen dolgozni, és hogy nem szabad mindent magunkra venni, így könnyebben áthidalhatóak a nehézségek. Tovább...

Szabó Bence élménybeszámolója

Mindig is szerettem volna kipróbálni külföldön magam. Évek óta követem facebookon a del Rey oldalát, folyamatosan láttam a különféle állásajánlatokat és idén februárban úgy döntöttem, hogy májustól októberig kiutazok Ciprusra. Tovább...

Németh Fanni élménybeszámolója

Heti két szabadnappal rendelkeztünk és kérésre kaphattunk közös szabadnapot a többi gyakornokkal, akik mind magyarok voltak a szállodában. A szigetet sikerült körbejárnunk autót bérelve és megnézni a főbb nevezetességeket... Tovább...

Réder Brigitta élménybeszámolója

Mivel svédasztalos az étkezés, igy még az én finnyás, diétás igényeimet is kielégitette a menü, de elárulom sütikből sincs hiány. A reggelinél még azt is megválaszthatod hány perces főtt tojást kivánsz, 6 netán 10 perceset Tovább...

Unoka Lívia Katalin élménybeszámolója

Dél-Cipruson nagyon sokan beszélnek angolul, illetve nagyon könnyű angol nyelvű busz menetredeket találni az interneten, tehát nem féltem neki indulni az ismeretlennek, főleg amikor sikerült közös szabadnapot kapnunk a barátnőmmel. Tovább...

Adorján Zsuzsanna élménybeszámolója

A szállás a város turista- övezetében volt, kb. 15 perc sétára a tengerparttól. Én Paphos legnagyobb hoteljébe kerültem, egy négycsillagos szálloda éttermébe, ahonnan egyenes kilátás volt a tengerre. Tovább...

K. Katalin élménybeszámolója

Nagyon sok emberrel megismerkedtem a hotelen kívül is. Lettek ciprusi barátnőim. Nekik köszönhetően a latin tánc lett az új hobbim. Hetente latin bulikba mentem velük és csodálatos élményekkel gazdagodtam. Tovább...

Csikós Andrea élménybeszámolója

Kedvesek, és segítenek bármiben. A főnökök is közvetlenek, bármit elmondhatsz és ha tudnak alkalmazkodnak hozzád. Sajnos mi kifogtuk az esküvő szezont, így páromnak hétvégente mindig túlóráznia kellett, általában hét elején kapott szabadnapot. Tovább...